Šajā
gadā valsts turpina nodrošināt atbalstu aizsargātajiem
lietotājiem par patērēto elektroenerģiju, sadales sistēmas
pakalpojumiem un OIK komponenti. Pirmo reizi atbalsts tiek
attiecināts uz visām rēķina komponentēm. Tiem
lietotājiem, kuri jau iepriekš ir pieteikušies atbalstam un kuru
statusā nav notikušas izmaiņas, tas tiks nodrošināts arī
turpmāk.
2018.
gadā valsts turpina nodrošināt atbalstu norēķiniem par
elektroenerģiju, sadales sistēmas pakalpojumiem un OIK komponenti
aizsargāto lietotāju grupām – trūcīgām un maznodrošinātām
personām, daudzbērnu ģimenēm, kā arī personām ar 1. grupas
invaliditāti un ģimenēm ar bērnu invalīdu. Ik mēnesi atbalstu
saņem vairāk nekā 80 000 aizsargāto lietotāju, no kuriem
visvairāk ir trūcīgo un maznodrošināto personu, un kopumā
atbalsts attiecas uz vairāk nekā 8
820 838 kilovatstundu.
Šis
ir pirmais gads, kad atbalsts tiek attiecināts uz visām rēķina
komponentēm, iekļaujot tajā arī OIK. Jau ziņots, ka līdz ar
apstiprinātajām izmaiņām un samazinājumu OIK komponentē,
mērķtiecīgi tiek īstenota valsts rūpniecības atbalsta programma
Latvijā, no kā ieguvēja gan tiešā, gan pastarpinātā veidā ir
visa sabiedrība. Ja līdz šim apjomīgajai aizsargāto lietotāju
grupai atbalsts tika attiecināts tikai uz elektroenerģijas un
sadales komponenti, turpmāk tas attieksies uz visām rēķinu
veidojošām komponentēm.
Atbalsta
nodrošinātājs Elektrum
informē, ka atbalsta
saņemšanas nosacījumi
2018. gadā nemainās.
Aizsargāto lietotāju atbalsts tiek piešķirts tām pašām grupām
un tādā pašā apmērā kā 2017. gadā. Trūcīgām
un maznodrošinātām personām, personām ar 1. grupas invaliditāti
un ģimenēm ar bērnu invalīdu atbalsts sniedz iespēju katru
mēnesi par zemāku cenu apmaksāt pirmās 100 patērētās
kilovatstundas, sadales sistēmas pakalpojumus un OIK, bet
daudzbērnu ģimenēm – pirmās 300 kilovatstundas, sadales
sistēmas pakalpojumus un OIK.
Tiem
lietotājiem, kuri atbalstam ir pieteikušies pagājušajā gadā un
kuru statuss nav mainījies, atkārtoti atbalstam nav jāpiesakās.
Lai klientiem būtu pārliecība par to, ka atbalsts tiks nodrošināts
arī turpmāk, Elektrum
ir nosūtījis informatīvas vēstules tiem aizsargātajiem
lietotājiem, kuriem atbalsta piešķiršana turpināsies
automātiski. Vēstules nosūtītas arī tiem aizsargātajiem
lietotājiem, kuriem atbalsts netiks pagarināts automātiski, jo nav
saņemti dati par klientu atbilstību kādai no aizsargāto lietotāju
grupām. Piemēram, tām daudzbērnu ģimenēm, kurās kāds no
bērniem ir vecumā no 18 līdz 24 gadiem, bet turpina mācīties,
atbalsts netiks pagarināts automātiski, jo šādu informāciju nav
iespējams iegūt no valstī pieejamām datu bāzēm. Tāpēc šādām
daudzbērnu ģimenēm atkārtoti jāpiesakās atbalsta saņemšanai.
Savukārt
trūcīgo un maznodrošināto
grupas turpinās
saņemt atbalstu atbilstoši pašvaldību sociālo dienestu datiem
(ja
klients joprojām atbildīs trūcīgā vai maznodrošinātā
statusam).
Savukārt
tos klientus, kuru statuss ir mainījies nesen un šobrīd viņi
atbilst vienai no aizsargāto lietotāju grupām, bet atbalstam vēl
nav pieteikušies, aicinām to darīt, aizpildot pieteikumu
pašapkalpošanās portālā www.elektrum.lv/atbalsts
(daudzbērnu ģimenēm, personām ar 1. grupas invaliditāti un
ģimenēm ar bērnu invalīdu). Savukārt trūcīgā vai
maznodrošinātā statusam atbilstošus klientus aicinām vērsties
sociālajā dienestā.
Svarīgi,
ka valsts atbalstu var attiecināt uz jebkuru Elektrum
līgumu. Atbalstu var saņemt arī tad, ja atbalsta saņēmējs dzīvo
īrētā īpašumā vai par elektroenerģiju norēķinās ar
apsaimniekotāju. Šajā gadījumā klientam ir jānorāda Elektrum
līguma numurs, uz kuru atbalstu nepieciešams attiecināt.
Vairāk
informācijas klienti var iegūt, zvanot uz bezmaksas klientu servisa
tālruni 80 200 400, kā arī apmeklējot pašapkalpošanās
portālu elektrum.lv/atbalsts