Lai samazinātu kopējās
izmaksas par elektroenerģiju, AS “Sadales tīkls” turpina
klientiem piedāvāt dažādus risinājumus un iespējas. Klientiem
ir iespēja izvērtēt elektroenerģijas patēriņu un samazināt
pieprasīto pieslēguma jaudu, apvienot savā īpašumā esošos
mazas jaudas pieslēgumus vai lielas jaudas pieslēguma jaudu
sadalīt, un, kā līdz šim, visiem klientiem, tostarp sezonāla
rakstura lietotājiem, ir iespēja pārtraukt pieslēgumam
elektroenerģijas piegādi uz laiku līdz 6 mēnešiem un šajā
laikā nemaksāt fiksēto maksu par pieslēguma nodrošināšanu.
Stājoties spēkā jaunajam
obligātās iepirkumu komponentes finansēšanas modelim, AS “Sadales
tīkls” saviem klientiem turpina piedāvāt visas tās iespējas,
kuras tika piedāvātas arī līdz 1.janvārim. Klienti joprojām var
pārskatīt izmantotās elektroiekārtas, tehnoloģiskos procesus un
atteikties no tās elektrotīkla pieslēguma jaudas, kas faktiski nav
nepieciešama, vai samazināt to pakāpeniski. Elektrotīkla
pieslēguma jaudas samazināšana ir bezmaksas pakalpojums.
Kā līdz šim, AS “Sadales
tīkls” turpina piedāvāt klientiem, tajā skaitā sezonāla
rakstura elektroenerģijas lietotājiem, iespēju sezonālā darba
laikā lietot elektrības pieslēgumus ar visu nepieciešamo jaudu
un, kad tā nav nepieciešama, pārtraukt pieslēgumam
elektroenerģijas piegādi uz laiku līdz 6 mēnešiem un šajā
laikā nemaksāt fiksēto maksu par pieslēguma nodrošināšanu.
Šāda iespēja ir visiem elektroenerģijas lietotājiem neatkarīgi
no nozares vai darbības specifikas. Bet, ja elektroenerģijas
piegādes pārtraukums pieslēgumam ir ilgāk par 6 mēnešiem, lai
to atjaunotu, klientam jāsedz ar pieslēguma atjaunošanu vai
ierīkošanu saistītās izmaksas. Šādu iespēju atslēgt
elektroenerģijas piegādi objektam uz laiku līdz 6 mēnešiem
nodrošina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK)
noteikumi “Sistēmas pieslēguma noteikumi elektroenerģijas
sistēmas dalībniekiem”, bet, ņemot vērā klientu vajadzības un
priekšlikumus, AS “Sadales tīkls” jau 2017.gadā vērsās SPRK
ar lūgumu veikt grozījumus šajos noteikumos, lai nodrošinātu
klientiem iespēju atjaunot elektroenerģijas piegādi, ja
elektroenerģijas piegādes vai lietošanas pārtraukums pieslēgumam
ir bijis uz laiku līdz 9 mēnešiem.
Vēsturiski daudzviet klientu
īpašumos ir izbūvēti vairāki pieslēgumi un uzstādīti vairāki
elektroenerģijas skaitītāji un katrā no šiem pieslēgumiem
klients ir pieprasījis noteiktu elektrotīkla pieslēguma jaudu.
Piemēram, lauku īpašumos, kur ir atsevišķs elektrības
pieslēgums mājai, saimniecības ēkai, pagrabam vai garāžai. Par
katru no šiem elektrotīkla pieslēgumiem klientiem jāmaksā
fiksētā maksa par pieslēguma nodrošināšanu, tādēļ AS
“Sadales tīkls” piedāvā klientiem iespēju apvienot šos
vēsturiski izbūvētos mazas jaudas elektrotīkla pieslēgumus un
elektroenerģijas skaitītājus, līdz ar to samazināt kopējās
izmaksas par elektroenerģiju.
Savukārt, ja klientiem īpašumā
ir lielas jaudas elektrotīkla pieslēgums, AS “Sadales tīkls”
piedāvā iespēju to sadalīt, piemēram, gadījumos, ja viens
lielas jaudas pieslēgums nodrošina elektroapgādi gan mājai, gan
kaltei, bet faktiski visa lielā pieslēguma jauda ir nepieciešama
tikai kaltei un dažus mēnešus gadā. Šādos gadījumos, AS
“Sadales tīkls” iesaka klientiem pieslēguma jaudu sadalīt,
izveidojot mājai atsevišķu elektrotīkla pieslēgumu. Atsevišķa
pieslēguma izbūve mājai nodrošinās, ka viens mazas jaudas
elektrotīkla pieslēgums tiek izmantots efektīvi, savukārt otrs
lielas jaudas elektrotīkla pieslēgums, tiek izmantots tad, kad tas
ir nepieciešams. Un, ja šis lielas jaudas elektrotīkla pieslēgums
tiek izmantots tikai sezonāli, klientiem ir iespēja uz laiku
pārtraukt elektroenerģijas piegādi un šajā laikā nemaksāt
fiksēto maksu par pieslēguma nodrošināšanu. Tas ir objektīvs
risinājums, kas tiek piedāvāts klientiem saskaņā ar Sistēmas
pieslēguma noteikumiem elektroenerģijas sistēmas dalībniekiem un
spēkā esošais regulējums nedod AS “Sadales tīkls” iespēju
rīkoties savādāk vai piedāvāt dažādus risinājumus pieslēgumu
procesā.
AS “Sadales tīkls” turpina
sniegt konsultācijas klientiem, regulāri tikties ar uzņēmumiem,
organizācijām un pašvaldībām, lai skaidrotu klientiem par
iespējām un risinājumiem, kā samazināt kopējās izmaksas par
elektroenerģiju un aicina klientus būt aktīviem un izvēlēties
savam objektam efektīvāko risinājumu.