Šā gada septembra sākumā Gulbenes – Alūksnes bānītis atkārtoti saņēma divus svarīgus dokumentus, kas nepieciešami pasažieru pārvadājumos pa dzelzceļu.
Līdzās ikgadējai Bānīša svētku rīkošanai, kas 3. septembrī ar plašu svētku programmu pulcēja visus interesentus Gulbenē, Alūksnē un Stāmerienā, uzņēmums aktīvi nodarbojās ar visu juridisko dokumentu sagatavošanu, lai arī turpmāk pilnvērtīgi varētu veikt regulāros pasažieru pārvadājumus.
Septembrī Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija bānītim izsniedza licenci nr. D10007 par pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu un no Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas uzņēmums saņēma Drošības sertifikātu.
Šobrīd Latvijas teritorijā ar pasažieru pārvadājumiem atļauts nodarboties SIA „LDz Cargo”, valsts a/s „Pasažieru vilciens” un SIA „Gulbenes – Alūksnes bānītis”, pie tam bānītis ir vienīgais regulāri kursējošais šaursliežu dzelzceļš Baltijā.
Pašlaik Gulbenes šaursliežu dzelzceļa depo telpās turpinās otrās tvaika lokomotīves Gr-319 restaurācija. Lokomotīvei uz doto brīdi lielākie atjaunošanas darbi ir pabeigti un tuvāko mēnešu laikā montēs detaļas, izgatavos pēdējās trūkstošās detaļas, krāsos un regulēs. Restaurācijas darbu vadītājs Dāvis Bušs, kas pie šī lokomotīves strādā gandrīz divus gadus, stāsta, ka atjaunošanas procesā radās daudzas tehniskas un finansiālas grūtības, jo lokomotīve izrādījās daudz sliktākā stāvoklī, nekā cerēts. Labvēlīgos apstākļos restaurāciju ieplānots pabeigt šogad. Neatsveramu atbalstu šīs unikālās tehnikas atjaunošanā sniedza SIA „LDz Ritošā sastāva serviss”, SIA „LDz Cargo” un SIA „RILAK”.
Pēc tam, kad tvaika lokomotīves tiks restaurēta un pieņemta ekspluatācijā, to plānots izmantot pārvadājumos un speciālos pasākumos.