Ceturtdiena, 18. decembris
Kristaps, Kristofers, Krists, Klinta, Kristers
weather-icon
+2° C, vējš 0.89 m/s, R-DR vēja virziens

Bedru remontu tehnoloģija tiek izvēlēta atbilstoši ceļu segumam

VAS
“Latvijas autoceļu uzturētājs” uz asfaltētajiem valsts
autoceļiem veic bedru masveida remontu. Remontdarbi tiek veikti ceļu
lietotāju drošībai. Izmantojamā tehnoloģija bedru remontam uz
asfaltētajiem autoceļiem tiek izvēlēta atbilstoši ceļu segumam.

Visplašāk izmantotā bedru remontu metode ir šķembas un bitumena
emulsija. Metode ir piemērota sliktā tehniskā stāvoklī esošajiem
autoceļiem un ir lētākā no visām tehnoloģijām. Šī ir
ekonomiski pamatota darbu tehnoloģija uz avārijas stāvoklī
esošiem autoceļiem, tā ir izstrādāta un tiek izmantota daudzviet
Eiropā, piemēram, Francijā, Igaunijā, kā arī Skandināvijas
valstīs.

Karstā asfaltbetona tehnoloģiju izmanto, lai
remontētu atsevišķas bedres, kuras izveidojušās uz relatīvi
jauniem asfalta segumiem. Metode ir 1,5 reizes dārgāka nekā
šķembas un bitumena emulsija.

Savukārt satiksmei bīstamās bedres remontam (lielāka par A4
formāta lapu un dziļāka par pieciem centimetriem) izmanto aukstā
asfalta tehnoloģiju, kas ir 2-3 reizes dārgāka metode nekā
šķembas un bitumena emulsija. Šādas bedres tiek labotas
neatkarīgi no laika apstākļiem, jo bedres remonta mērķis ir
novērst avārijas situācijas un nodrošināt satiksmes drošību.
Ar šo metodi satiksmei bīstamās bedres tiek labotas visa gada
garumā.

Veicot bedru remontu, uz autoceļa tiek izvietotas ātruma
ierobežojuma un brīdinājuma zīmes. Remontdarbu laikā to norises
vietā lokāli sašaurina brauktuvi un ierobežo braukšanas ātrumu,
attiecīgi 70 km/h un 50 km/h. Šāds ātruma ierobežojums ir
nepieciešams, lai satiksmes dalībnieki neapdraudētu viens otru un
darbiniekus, kuri strādā uz ceļa.

Bedres
galvenokārt veidojas uz novecojušiem autoceļu segumiem, kuru
asfalta vecums jau ir 30 un vairāk gadu, jo uz tiem nav veikti
regulāri virsmas atjaunošanas darbi un ir sliktā vai ļoti sliktā
tehniskā stāvoklī, no asfalta seguma valsts autoceļiem tādi ir
44%.

Lai ceļu lietotāji savlaicīgi varētu plānot
savus maršrutus un rēķināties ar īslaicīgiem satiksmes
ierobežojumiem, bedru remontdarbu vietām tiešsaistes režīmā
var sekot līdzi Waze un VAS “Latvijas Valsts ceļi”
mājaslapas kartē (www.lvceli.lv).
Sākotnēji tajā ir pieejama informācija par Pierīgas reģionu,
kur ir visintensīvākā satiksme, savukārt līdz jūnija vidum
paredzēts, ka informācija būs pieejama par visu valsts teritoriju.

Aicinām informēt par ceļu stāvokli VAS Latvijas Valsts ceļi
Satiksmes informācijas centru, zvanot pa diennakts bezmaksas tālruni
8000 5555.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.