Pirmdiena, 22. decembris
Saulvedis, Saule
weather-icon
+2° C, vējš 1.79 m/s, ZR vēja virziens

“Mājas arests” agresīvajiem

Kā vērtējat ieceri agresīviem bērniem uz laiku aizliegt apmeklēt skolu?

Ideja nav zemē metama Arnis Šķēls, Gulbenes novada domes Izglītības, kultūras un sporta nodaļas vadītājs

Dzirdot par šo ieceri, raisās duālas izjūtas. Šādu agresīvu bērnu nav ļoti daudz, tas ir skaidrs, bet ir arī ļoti būtiski, cik godprātīgi izglītības iestāde izmantotu šo pozīciju. Protams, atsevišķos gadījumos skolu kolektīvi tiešām ir nostādīti bezizejas stāvoklī, tādēļ šāda iecere nebūtu peļama. Taču būtu ļoti skaidri arī jāatrunā, kas un par ko atbild, cik liela ir vecāku atbildība, cik – skolas, sociālā dienesta, bāriņtiesas, un, iespējams, vēl kāda institūcija ir līdzatbildīga šajā procesā. Ir jāsaprot arī, kā šajā laikā notiek mācību procesa organizācija, jo izglītības likuma normas paliek spēkā un bērnam nedrīkst liegt iespēju saņemt izglītību, bet kā tiks nodrošināts šis apmācību process? Tie arī ir neatbildēti jautājumi. Ideja pēc būtības tiešām nav zemē metama, taču vēl ir daudz jautājumu, uz kuriem ir jāatrod atbildes un jāmeklē risinājumi.

Izolēšana problēmu neatrisinās

Evija Maļiņina, sociālā darbiniece ar ģimenēm un bērniem

Bērni tiks izolēti, bet tas nenozīmē, ka tas šo problēmu atrisinās. Pieļauju, ka vēl būs dažādi skaidrojumi, kā šo jautājumu risinās. Šis pasākums būs droši vien jārisina kompleksi, sadarbojoties vairākām iestādēm, protams, līdzdarbojoties arī pašiem vecākiem, jo viss nāk no ģimenes.

 

Taču es varu droši teikt, ka šī problēma skolās ir tiešām ļoti aktuāla. Šādu bērnu dēļ skolotājam bieži vien stundas lielākā daļa ir jāvelta klases organizēšanai, jo šādi bērni dezorganizē visu klasi un mazāk laika atliek mācību procesam. Kad es augu, šādu gadījumu bija ļoti maz un šāds bērns tika nostādīts kā pārkāpējs, tagad agresīvi kļūst ne tikai bērni, agresīvi ir pieaugušie, agresīva ir visa sabiedrība. Viss ir atkarīgs no tā, ko bērniem māca ģimenē, ko viņi redz plašsaziņas medijos, kādas filmas skatās, kādas datorspēles spēlē, kā sadzīvo ar citiem bērniem. Tas arī ietekmē mūsu bērnus.

Liela ietekme ir ģimenei

Dzidra Sjomkāne, Gulbenes novada Valsts ģimnāzijas skolotāja

Manuprāt, būtu daudz vairāk jāaizdomājas par to, ka tiek visur deklarēts, ka bērnam ir tikai tiesības, bet pienākumu nav nekādu. Jāņem vērā arī tas, kāda situācija ir ģimenē, ja tur nav kārtības, tad šī agresija un negatīvisms izpaužas arī saskarsmē ar citiem. Ģimenei tomēr ir ļoti liela ietekme. Jau kopš mazotnes bērnam ir jāieaudzina tas, ka otram nedrīkst darīt to, ko pats nevēlies. Katram bērnam ir jāmēģina atrast pieeja. Vai šī jaunā iecere atrisinās šo problēmu, ir ļoti grūti pateikt. Nezinu, būs labāk vai sliktāk.

 

Manuprāt, ir vēl ļoti daudz jāpārdomā, ka risināt šo problēmu un kā šo ieceri novest līdz galam. Jā, protams, iespējams, tādējādi no liekām raizēm tiks pasargāti skolotāji un arī pārējie bērni, jo skolotājam ir ļoti grūti strādāt, ja klasē ir šāds bērns, tiek traucēts arī pārējo bērnu mācību process. Bet ir jāsaprot arī, kas notiks ar šo agresīvo bērnu tālāk.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.