Trešdiena, 17. decembris
Hilda, Teiksma
weather-icon
+2° C, vējš 0.89 m/s, DR vēja virziens

Oriģināli veidi, kā atrast darbiniekus klātienē un tiešsaistē

Darbaspēka
trūkums skāris jau 60% Latvijas uzņēmumu – šāda ziņa
plašsaziņas līdzekļos izskanēja pērnā gada nogalē. Problēma
ir aktuāla visā Latvijā, un tiek pielietoti dažādi instrumenti
tās risināšanai – gan Rīgā, gan reģionos notiek vakanču
gadatirgi, daudzviet tiek rīkotas Karjeras dienas un citi pasākumi,
kas palīdzētu darba devējam atrast darbiniekus un otrādi –
potenciālajiem darba ņēmējiem atrast darba vietas.

Vakanču
gadatirgus

Vakanču
gadatirgus daudzviet Latvijā kļuvis par tradicionālu pasākumu,
kas norisinās vairākus gadus pēc kārtas sadarbībā ar
Nodarbinātības valsts aģentūru. Gadatirgū tiekas attiecīgā
reģiona uzņēmēji, kuri prezentē tā brīža aktuālās vakances,
savukārt potenciālajiem darbiniekiem ir iespēja ne tikai atrast
darbu, bet arī rast atbildes uz daudziem ar darbu un profesionālo
izaugsmi saistītiem jautājumiem. Šāds darbinieku atlases formāts
atļauj veikt pirmās darba intervijas uzreiz pasākuma laikā. Rīgā
šādu gadatirgu laikā tiek piedāvātas vairāk nekā 800 vakances.

Virtuālās
un parastās Karjeras dienas

Karjeras
dienas ir potenciālo darbinieku atlases pasākums, kas lieti noder
uzņēmumiem, kurus interesē jauniešu piesaiste praksei vai
pastāvīgam darbam. Šāda veida pasākumus tradicionāli rīko
izglītības iestādes – gan vidusskolas, gan augstākās
izglītības iestādes. Pavisam nesen Karjeras dienas norisinājās
Biznesa augstskolā Turība, kur jauniešiem bija iespēja klātienē
tikties ar potenciālajiem darba devējiem, iemācīties izveidot
savu pirmo CV, atrast prakses vietu u.tml. Karjeras dienu formāts ir
ļoti lietderīgs tiem uzņēmumiem, kuros darba laiks ir elastīgs
un savienojams ar studijām.

Lai
gan virkne darba devēju uzsver, ka darbinieku atlasē neiztikt bez
personiska kontakta un klātienes tikšanās, popularitāti gūst arī
Virtuālās Karjeras dienas, kuras iespējams apmeklēt, neizejot no
mājām vai biroja. Šāds formāts ļauj ietaupīt laiku, taču
izvēlēto darbinieku tik un tā nāksies aicināt uz darba interviju
klātienē.

Aizmirst
par ģeogrāfiskajām robežām

Vēl
viens kreatīvs veids, kā atras darbiniekus, ir aizmirst par
ģeogrāfiskajām robežām. Mūsdienu tehnoloģijas ļauj mums
komunicēt un sadarboties ar cilvēkiem visā pasaulē – arī
darbinieku meklēšana var notikt pēc tāda paša principa,
piemēram, tekstu veidotājam reklāmām vai mājas lapām nebūt
fiziski nav jāatrodas uzņēmumā vai pat tajā pašā pilsētā.

Ačgārnā
meklēšana

Ņemot
vērā darbinieku trūkumu tik plašā uzņēmumu skaitā, ikvienam
darba devējam jārēķinās ar lielu konkurenci, tāpēc virkne
ekspertu iesaka rīkoties otrādi – nevis meklēt starp visiem
darba meklētājiem, bet precīzi definēt, kāds cilvēks tiek
meklēts, tad saprast, kur šādi cilvēki uzturas (gan klātienē,
gan tiešsaistē), kādus sociālos tīklus lieto u.tml., un tad
izvietot savu darba piedāvājumu tieši tur. Turklāt darba devējiem
tiek ieteikts arī komunikācijas valodu pielāgot tam, kāds
darbinieks tiek meklēts, piemēram, jauniešus jāuzrunā tajos
sociālajos tīklos, kurus viņu apmeklē, vieglā, neformālā
valodā.

Sadarbība
ar asociācijām un biedrībām


Nedrīkst
aizmirst par asociācijām, biedrībām un citām nevalstiskajām
organizācijām. Gandrīz ikvienai profesijai un nozarei ir
profesionālā asociācija, piemēram, žurnālisti, pedagogi, mediķi
u.c. Uzņēmējam, kas meklē attiecīgās profesijas darbinieku,
noteikti ir vērts sazināties ar nevalstisko organizāciju,
iespējams, pat piedalīties tās rīkotajos pasākumos u.tml. Šādu
organizāciju vadība lielākoties ir informēta par situāciju
nozarē, par reģioniem, kur ir visvairāk attiecīgās profesijas
darbinieku, kuri no viņiem ir kvalificētāki u.c., kas palielina
uzņēmuma iespējas atrast kvalificētu un motivētu darbinieku.

Viss
jaunais ir labi aizmirsts vecais

Mūsdienu
digitālajā pasaulē nepelnīgi aizmirsts veids, kā atrast meklēto,
arī darbinieku, ir skrejlapas. Sagatavojiet skrejlapas ar
informāciju par vakanci un uzņēmuma kontaktiem un izplatiet to,
vadoties pēc vakances specifikas, piemēram, ja meklējat viesmīļus,
izplatiet šo informāciju jauniešu pulcēšanās vietās u.tml.
Izmantojot šo potenciālo darbinieku uzrunāšanas veidu, galvenais
ir parūpēties, lai skrejlapa ir pamanāma, piesaisītu uzmanību un
sniegtu gana daudz informācijas, lai potenciālais darbinieks varētu
īsumā iepazīties ar vakanci un sazināties ar jums.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.