Trešdiena, 17. decembris
Hilda, Teiksma
weather-icon
+2° C, vējš 0.45 m/s, D-DR vēja virziens

Palielinās Regulatorā iesniegto elektronisko sakaru pakalpojumu lietotāju sūdzību skaits

Sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanas komisija (Regulators) ir apkopojusi informāciju
par elektronisko sakaru lietotāju saņemtajām sūdzībām pirmajā pusgadā.
Regulators 2017.gada pirmajos sešos mēnešos ir sniedzis atbildes uz 112
sūdzībām par elektronisko sakaru pakalpojumiem, no kurām 59 ir saņemtas
telefoniski, bet 53 ir rakstveida sūdzības. Salīdzinot ar pagājušā gada
pirmajiem sešiem mēnešiem,  sūdzību skaits elektronisko sakaru jomā ir
palielinājies par 53%.

Mobilo
elektronisko sakaru lietotāji visvairāk ir sūdzējušies gan par tarifu
piemērošanu, atrodoties ārvalstīs un izmantojot viesabonēšanas
pakalpojumus, gan arī par operatoru tarifu plānu maiņu, kur biežāk
norādītais sūdzību iemesls bija SIA “Bite Latvija” tarifu plāna “BiFri”
likvidēšana.

Fiksēto
elektronisko sakaru lietotāju sūdzību iemesls galvenokārt bija saistīts
ar zvaniem uz citiem tīkliem par ievērojami augstāku maksu bez
brīdinājuma signāla saņemšanas, kā arī par saņemtajiem rēķiniem par
zvaniem no SIA “Lattelecom” fiksētā tīkla.

Regulators vērš lietotāju uzmanību, ka no 2017.gada 15.jūnija ir stājusies spēkā jauna viesabonēšanas Regulas
noteikta kārtība – “viesabonē kā mājās” princips – ceļo uz Eiropas
Ekonomiskās zonas (EEZ) valstīm  un maksā par zvaniem, īsziņām un datu
pārraidi tādu pašu cenu, kādu pašmāju mobilo sakaru operators piemēro
iekšzemes tarifiem. Atbilstoši Regulai, mobilo sakaru operatori drīkst
ierobežot datu apjomu, ko lietotājs mēnesī viesabonēšanā EEZ var
izmantot uz tādiem pašiem nosacījumiem kā mājās (vairāk informācijas par
“viesabonē kā mājās” šeit).
Regulators aicina, pirms došanās uz ārzemēm, pārliecināties vai esošais
tarifu plāns nodrošina viesabonēšanas pakalpojumus un ietver vēlamo
iekļauto pakalpojumu apjomu, kā arī iepazīties ar starptautiskajiem
tarifiem operatoru mājaslapās.

Reaģējot
uz lietotāju daudzkārtējām sūdzībām par dārgajiem zvaniem uz
poliklīnikām, tostarp valsts iestādēm, Regulators ir izstrādājis un
apstiprinājis noteikumus “Galalietotāju informēšanas par paaugstinātu tarifu izsaukumiem noteikumi”,
kas stāsies spēkā ar 2018.gada 1.janvāri. Noteikumi paredz balss
paziņojuma par paaugstinātu tarifu nodrošināšanu bez maksas par zvaniem,
kas pārsniedz 2,98 centus (bez PVN) par izsaukuma minūti.

 

Regulators atgādina, ka kārtību kādā tiek izskatītas sūdzības nosaka Elektronisko sakaru likuma 23.¹ pants,
kas paredz sākotnēji ar pretenzijām vērsties pie elektronisko sakaru
pakalpojuma sniedzēja, kurš to izskata likumā “Par sabiedrisko
pakalpojumu regulatoriem” noteiktajā kārtībā. Ja atbilde nav saņemta vai
tā neapmierina, tad lietotājs ir tiesīgs vērsties Regulatorā ar tāda
paša satura sūdzību (grafiskais attēls par sūdzības izskatīšanas kārtību
pieejama šeit).

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.