Otrdiena, 23. decembris
Viktorija, Balva
weather-icon
+-5° C, vējš 2.96 m/s, A-ZA vēja virziens

Regulators: par enerģijas pakalpojumiem sūdzas vairāk

Sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanas komisija (Regulators) ir apkopojusi informāciju
par enerģijas pakalpojumu lietotāju iesniegtajām sūdzībām 2015. gadā.
Aizvadītajā gadā kopumā Regulators ir saņēmis 80 sabiedrisko pakalpojumu
lietotāju sūdzības, kas ir par 40% vairāk, nekā 2014.gadā.  Sūdzību
skaita pieaugums ir vērojams visās energoapgādes jomās – elektroapgādē,
siltumapgādē  un dabasgāzes apgādē.
 

Elektroapgādes nozarē Regulators 2015.gadā saņēma 53 sūdzības.

 

“Elektroapgādē
saņemto sūdzību skaita pieaugumu var izskaidrot ar to, ka 2015.gads
bija pirmais gads brīvā elektroenerģijas tirgus apstākļos
mājsaimniecībām. Lai gan iepriekš elektroenerģijas lietotāji tika
informēti par darbībām, pārejot no regulēta tarifa uz brīvā tirgus
apstākļiem, tika saņemtas dažāda satura sūdzības,” skaidro Regulatora
Enerģētikas departamenta Elektroenerģijas nodaļas vadītājs Valters
Kalme, piebilstot, ka lielākā daļa sūdzību bija nepamatotas, par
pamatotām uzskatāmas vien divas.

 

Dabasgāzes
apgādes nozarē no 19 saņemtajām sūdzībām desmit bija saistītas ar
dabasgāzes piegādes jautājumiem, septiņas – par patērētās dabasgāzes
uzskaiti un norēķiniem par saņemto dabasgāzi, savukārt divas – par
citiem jautājumiem, kas nav Regulatora kompetencē.

Dabasgāzes
apgādes nozarē 2015.gadā, tāpat kā iepriekšējos gados, vislielāko
īpatsvaru veido sūdzības, kas saistītas ar dabasgāzes piegādes
jautājumiem. Viena sūdzība uzskatāma par pamatotu un tajā minētā
situācija ir atrisināta – gazificētajā objektā dabasgāzes padeve ir
atjaunota. Regulators vairākkārt ir vērtējis gadījumus saistībā ar AS
“Latvijas Gāze” atteikumu noslēgt līgumu par dabasgāzes piegādi ar jaunu
lietotāju, ja par objektā iepriekš saņemto dabasgāzi nav veikti
norēķini. Pēc tiesisko un faktisko apstākļu izvērtēšanas, Regulators
atzina sūdzības par nepamatotām.

 

Savukārt
par siltumapgādes jautājumiem 2015.gadā saņemtas 8 sūdzības, tostarp
par siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifiem (2), par karstā ūdens
maksas aprēķināšanu (1) un tā padeves atjaunošanu pēc siltumtīklu
hidrauliskās pārbaudes (1), par siltumenerģijas piegādi (1), uzskaiti un
skaitītāja rādījumu nolasīšanas sistēmu (2), kā arī par pakalpojuma
sniedzēja rīcību, nosakot pakalpojuma lietotājam atbildību par
komersantam piederošu lietotāja īpašumu šķērsojošu energoapgādes
infrastruktūras uzturēšanu (1). No siltumapgādē saņemtajām sūdzībām
divas ir uzskatāmas par pamatotām. Abos gadījumos sūdzībā minētā
situācija atrisināta.

 

“Salīdzinot
ar iepriekšējiem gadiem, siltumapgādē samazinājies sūdzību skaits,
kurās siltumenerģijas lietotāji izsaka neapmierinātību par augsto
apkures maksu. Tas lielā mērā ir saistīts ar to, ka mūsu centieni
sabiedrisko pakalpojumu lietotājiem skaidrot, kādi jautājumi ir
Regulatora kompetencē, un kādi jautājumi attiecas uz dzīvojamo māju
pārvaldīšanu, ir attaisnojušies,” piebilst Regulatora Enerģētikas
departamenta Siltumenerģijas nodaļas vadītāja Evija Mūrniece.

 

“Izvērtējot
sabiedriskā pakalpojuma lietotāja sūdzības par zaudējumiem, maksājuma
dokumentiem un parāda piedziņu gan elektroapgādē, gan dabasgāzes apgādē,
Regulators darbojas normatīvajos aktos noteiktās kompetences ietvaros,
t.i. Regulators izvērtē sabiedriskā pakalpojuma sniedzēja rīcību tiktāl,
cik tā ir regulēta nozaru speciālos normatīvos aktos, savukārt strīdus
par maksājuma dokumentiem, energoapgādes komersantu aktiem un citiem
dokumentiem, kas sastādīti, lai sagatavotu vai pamatotu maksājuma
dokumentus, izskata tiesa Civilprocesa likumā noteiktajā kārtībā,”
norāda V.Kalme, piebilstot, ka Regulators turpina iesākto darbu pie
esošo elektroapgādes kvalitātes prasību izvērtēšanas un papildu prasību
ieviešanas, lai uzlabotu elektroapgādes komerckvalitāti un  drošumu.

 

No visām iesniegtajām sūdzībām deviņas tika saņemtas no juridiskajām personām, savukārt no fiziskām personām – 71 sūdzība.

 

Regulators ik gadu apkopo informāciju par enerģijas pakalpojumu lietotāju iesniegtajām sūdzībām. Ar pārskatu par enerģijas pakalpojumu lietotāju sūdzībām 2015.gadā ikvienam ir iespēja iepazīties Regulatora mājaslapā.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.