Valsts
policijā ir saņemta informācija par kādu gadījumu Vidzemē, kur
iedzīvotājs, saņemot tālruņa zvanu no slēpta numura, tiek
apmelots par prettiesisku elektroenerģijas ieguvi. Persona, kas
veikusi zvanu, uzdevusies par kāda energoapgādes pakalpojumu
sniedzēja sadarbības kompānijas darbinieci.
Sarunas
laikā sazvanītajai personai tika izteikti pārmetumi par
elektroenerģijas zagšanu, kā arī izteikti draudi par tālāku
rīcību uzsākt kriminālprocesu, ziņojot Valsts policijai. Uzdodot
zvanītājai precizējošus jautājumus par pakalpojuma saņemšanas
adresi, zvans tika pārtraukts. Kā tika noskaidrots, šādi telefona
zvani no slēptiem numuriem par elektroenerģijas piegādes
pakalpojumu klientiem notikuši vairākkārt.
Lai pasargātu
iedzīvotājus no iespējamiem krāpnieciskiem nodarījumiem, Valsts
policija aicina ievērot dažus ar zvanu korespondenci saistītus
padomus:
-
Uzmanīties
no tālruņa zvaniem, kuriem zvanīšanas laikā neuzrādās
zvanītāja numurs/ID; -
Nesniegt
tādu personisku informāciju par sevi – vārdu, uzvārdu, adresi,
personas kodu u.c., kamēr nav pārliecība par zvanītāja
identitāti; -
Identificēt
zvanītāju, uzdodot atbilstošus jautājumus, kurus var zināt
tikai pakalpojuma sniedzējs, nevis persona, kas par tādu uzdodas.
Piemēram, uzdot precizējošu jautājumu par adresātu un
pakalpojuma saņemšanas adresi; -
Vairākums
pakalpojumu sniedzēju, sabiedrisko aptauju veicēju, telemārketinga
darbinieku utml. saziņu ar saviem klientiem neveic vēlās vakara
stundās, tāpēc vērts uzmanīties no nepazīstamiem numuriem šajā
nakts posmā; -
Ja tiek saņemti
aizdomīgi zvani ar krāpnieciskiem nolūkiem, nepieciešams par to
ziņot Valsts policijai.