Svētdiena, 21. decembris
Toms, Tomass, Saulcerīte
weather-icon
+6° C, vējš 2.68 m/s, R vēja virziens

Vai skolēniem būs lielāka motivācija sasparoties?

Ir iecerēts nākamajā mācību gadā vidusskolas un pamatskolas abiturientiem izvirzīt augstākas prasības – pamatskolu varēs pabeigt, ja būs ne vairāk kā viens nesekmīgs vērtējums, bet, lai pabeigtu vidusskolu, visiem vērtējumiem būtu jābūt sekmīgiem.

Ir jāpieļauj nesekmīgie vērtējumi gada beigās Elīna Bērziņa, beigusi Gulbenes 2.vidusskolu, tagad studente.

Es šaubos, ka augstākas prasības skolēniem liks sasparoties. Tie, kam mācības ir vienaldzīgas, savu attieksmi nemainīs, atzīmes būs tādas pašas. Tagad jau var redzēt, ka daļa jauniešu uzskata, ka nav svarīgi turpināt mācības, tad kāpēc viņiem būtu jāsatraucas par to, ka viņi nav sekmīgi pabeiguši vidusskolu, ja viņi pēc tam domā strādāt, nevis mācīties.

 

Iespējams, pēc šādiem likuma grozījumiem būs vēl mazāk sekmīgu skolēnu, jo visu nevar paveikt tikai ar centību. Ir skolēni, kas ir atbildīgi un centīgi, bet viņiem vienkārši nepadodas kāds mācību priekšmets. Attiecībā pret šiem skolēniem augstākas prasības būtu negodīgi. Nevar visi būt matemātiķi, katram ir tas, kas padodas un kas ne. Es uzskatu, ka neko nevajag mainīt un augstākas prasības nav jāizvirza, bet ir jāpieļauj nesekmīgie vērtējumi gada beigās.

 

Nesekmīgi vērtējumi gada beigās nedrīkst būt

Jana Mičule, gulbeniete, māmiņa

Domāju, ka vajag gan izvirzīt augstākas prasības. Uzskatu, ka tas ir tikai normāli, ja skolu pabeidz sekmīgi. Ja ir kaut kādas problēmas mācību priekšmetā, tad skolotāji taču dod iespējas iet uz konsultācijām. Piemēram, Daukstes pamatskolā ir sastādīta speciāls grafiks. Ja skolēnam ir sliktākas zināšanas un viņš kaut ko nesaprot, tad iet pie skolotāja individuāli, un abi kopā strādā. Ja sāk regulāri no pamatiem strādāt, tad uz 4 ballēm var iemācīties jebkuru mācību priekšmetu.

 

Es nedomāju, ka pamatskolā bērns nespēj mācīties sekmīgi. Tad tur ir individuāli jāizskata šī problēma. Ja skolā ir tik šausmīgas problēmas un divi vai trīs mācību priekšmeti ir nesekmīgi, tad tur ir jāskatās un jāizvērtē, kāpēc tā ir. Ja būs augstākas prasības, tad nebūs arī domstarpību par izglītības kvalitāti. Nesekmīgi vērtējumi gada beigās nedrīkst būt.

 

Ir jāmaina mācību programmas

Aina Rubene, skolotāja Stāķu pamatskolā

Vaina jau ir pašos pamatos. Ir jāmaina mācību programmas. Nevajag lobēt izdevniecības ar darba burtnīcām, bet ir jāļauj bērniem rakstīt pašiem. Sākumskolā bērnam vēl gribas rotaļāties, bet viņam pēc mācību programmas jau jāmāca dažādas sarežģītas lietas. Ja vienkāršo mācību programmas, tad es varbūt arī piekristu augstākām prasībām, bet pie šīm mācību programmām tas ir pilnīgi nepareizi – izvirzīt skolēniem vēl augstākas prasības. Ne jau visi var loģiski domāt, piemēram, caur cipariem un ne visiem padodas matemātika.

 

Skolēniem netiek ielikti stingri pamati, bet tik ņem jaunu vielu uz priekšu. Jāiemāca ir tas, kas dzīvē ir nepieciešams. Vidusskola visu “sadzen”, un tad augstskolā skolēnam vairs nav ko darīt. Neviens mācību priekšmets nav dzīves vērtību galvenais kritērijs. Ir jāskatās objektīvi, jo sociālā vide, kādā tagad bērni aug un prasīt no viņiem neiespējamo, tas ir muļķīgi.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.