Trešdiena, 17. decembris
Hilda, Teiksma
weather-icon
+2° C, vējš 0.45 m/s, D-DR vēja virziens

Varēs iesaistīt vairāk pedagogu

Pašvaldībām
turpmāk būs vienkāršāk iesaistīt pedagogus papildu darbā
projektā, lai palīdzētu priekšlaicīgas mācību pamešanas riska
grupas jauniešiem palikt skolas solā un iegūt izglītību – to
paredz Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādātie grozījumi
Ministru kabineta noteikumos, kas šodien, 2017.gada 5. septembrī
apstiprināti valdībā.


Eiropas
Sociālā fonda līdzfinansētajā projektā “Atbalsts
priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”, ko
skolu vidē pazīst ar nosaukumu “PuMPuRS”, ir paredzēta
pedagogu un pedagoģiskā atbalsta personāla iesaiste papildus viņu
tiešajiem darba pienākumiem vispārējās un profesionālās
izglītības iestādēs, tādējādi cenšoties mazināt
priekšlaicīgu mācību pārtraukšanu, īstenojot dažādus
preventīvus pasākumus. Pedagogu
un pedagoģiskā atbalsta personāla iesaiste plānota arī Eiropas
Sociālā fonda līdzfinansētajā projektā “Atbalsts izglītojamo
individuālo kompetenču attīstībai”, kur atbalsts vērsts uz
skolēnu mācību sasniegumu paaugstināšanu vispārējās
izglītības iestādēs.

Šodien
pieņemtie grozījumi paredz pedagogu un atbalsta personāla
iesaistes atlīdzības izmaksas segt no projektu tiešajām izmaksām
un atceļ iepriekš noteikto ierobežojumu par personāla iesaisti
projektu īstenošanā vismaz 30 procentu apmērā no normālā darba
laika. Pēc noteikumu stāšanās spēkā pašvaldības kā projektu
sadarbības partneri varēs daudz brīvāk iesaistīt pedagogus,
speciālos pedagogus, psihologus un logopēdus projektu īstenošanā,
nodrošinot plašāku pedagogu un atbalsta personāla iesaisti un
savlaicīgi sniedzot jaunietim nepieciešamo atbalstu.

Turpmāk
pedagoģisko personālu projektā varēs iesaistīt arī uz mazāku
daļlaiku, atlīdzības izmaksu šādā gadījumā veicot saskaņā
ar pašvaldības personāla atalgojuma politikā noteikto stundas
atlīdzības likmi atbilstoši projektā nostrādātajam stundu
skaitam. Šādi pedagogu darba un noslodzes projektā atskaites
nosacījumi pašvaldībām būs jāpiemēro līdz brīdim, kad tiks
apstiprināta vienas vienības izmaksu metodika stundas likmes
noteikšanai. Minētās metodikas ieviešana projektu īstenotājiem
mazinās administratīvo slogu, nodrošinot vienkāršotu
atskaitīšanās procedūru projektu izmaksu attiecināšanai, un,
galvenais, neatkarīgi no katras pašvaldības ietvaros piemērotās
atlīdzības politikas, nodrošinās vienotu pieeju projektos
iesaistīto speciālistu – pedagogu, pedagogu palīgu, speciālo
pedagogu, psihologu un logopēdu atlīdzības noteikšanai.

Līdzīgi
nosacījumi vispārējās izglītības iestāžu pedagogu iesaistei
darbā ar izglītojamo individuālo kompetenču attīstību tika
pieņemti Ministru kabinetā 2017.gada 16.augustā.

Ar
šodien apstiprināto noteikumu projektu “Grozījumi
Ministru kabineta 2016. gada 12. jūlija noteikumos Nr. 460 “Darbības
programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.4. specifiskā
atbalsta mērķa “Samazināt priekšlaicīgu mācību pārtraukšanu,
īstenojot preventīvus un intervences pasākumus” īstenošanas
noteikumi”
– var iepazīties MK mājas lapā.

Ar
apstiprinātajiem noteikumiem “Grozījumi
Ministru kabineta 2016. gada 30. augusta noteikumos Nr. 589 “Darbības
programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.2. specifiskā
atbalsta mērķa “Palielināt atbalstu vispārējās izglītības
iestādēm izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”
8.3.2.2. pasākuma “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču
attīstībai” īstenošanas noteikumi””
– var
iepazīties Latvijas Vēstnesis mājas lapā.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.