Smejošā seja ar atvērtu muti un apaļām acīm ir Latvijā visbiežāk lietotā emocijzīme – tā ikdienas virtuālajā saziņā tiek izmantota 28% gadījumu, noskaidrots Samsung Electronics Baltics veiktajā aptaujā*. Tai seko smaids ar iemiegtām acīm un smaids ar atvērtām acīm, kas tiek lietots trešdaļā gadījumu (27%).
Smaidīgo
seju ar atvērto muti, baltajiem zobiem un apaļajām acīm saziņā
ievērojami biežāk izmanto tieši kurzemnieki (37%), savukārt
Latgales iedzīvotāji ir tie, kuri biežāk izrāda sirsnīgās
emocijas, izmantojot smaidu ar sirsniņu acīm un gaisa skūpstu
(27%). Zemgales un Rīgas iedzīvotāji visbiežāk izmanto smaidu ar
atvērtām acīm (32%), kas kopējā vērtējumā ierindojas otrajā
vietā. Vidzemē un Pierīgā trešdaļa ir atzinusi, ka populārākā
emocijzīme ir smaids ar iemiegtām acīm.
Pašlaik
pasaulē ir pieejamas vairāk nekā 2800 emocijzīmes, no kurām teju
2300 tiek izmantotas katru dienu un tiek prognozēts, ka šis skaits
2019. gadā pieaugs vēl par 230 jaunām emocijzīmēm, atklāj
emojipedia.org. Katru dienu tiek izsūtīti vairāk nekā 900 miljoni
ziņu, kuru vienīgais saturs ir emocijzīme. Lai šo simbolu
lietošana turpmāk būtu personīgāka, Samsung jaunajos Galaxy S10
sērijas viedtālruņos, uzņemot pašbildi, iespējams izveidot
personalizētas emocijzīmes, kuras izskatīsies tāpat kā
viedtālruņa īpašnieks.
Salīdzinājumam – pasaulē, tostarp sociālajā tīklā Facebook, populārākā emocijzīme ir smejošā sejiņa ar prieka asarām, kas Latvijā ir piektā visbiežāk izmantotā emocijzīme. Šogad cilvēki arvien biežāk izmanto tieši sirsniņas emocijzīmi, tās popularitāte, salīdzinot ar pagājušo gadu, pieaugusi divas reizes.
*Aptauju pēc Samsung Electronics Baltics pasūtījuma veica socioloģisko pētījumu kompānija “Norstat” 2019. gada martā, aptaujājot vairāk nekā 1000 Latvijas iedzīvotāju.
