Pēc Krievijas izsludinātā embargo pārtikas produktiem, Latvijā
lielveikalu tīkli organizē informatīvas kampaņas vietējo produktu
pastiprinātai reklamēšanai. Biedrība „Zemnieku saeima” ir gandarīta par
ieviestajām akcijām, kas palīdz patērētājiem vieglāk izvēlēties Latvijas
izcelsmes produktus. Lai veicinātu akciju veiksmīgu mērķa sasniegšanu,
organizācija aicina pievērst uzmanību un ziņot par izvietotajām kampaņu
izkārtnēm, kas neprecīzi informē par produktu izcelsmi. Tāpat
organizācija aicina ziņot par mazumtirdzniecības vietām, kuras publiski
ir ziņojušas par Latvijas produkcijas atpazīstamības akciju ieviešanu,
bet joprojām to nav izdarījušas.
Biedrības „Zemnieku
saeima” priekšsēdētājs Juris Lazdiņš: „Esam gandarīti par operatīvi un konstruktīvi
noorganizētajām informatīvajām kampaņām Latvijā ražotu produktu reklamēšanai,
kurus šobrīd lēnai nāvei ir paredzējis Krievijas Federācijas noteiktais
pārtikas produkcijas embargo. Tomēr, ar nožēlu jāatzīst, ka akciju izkārtņu
izvietošanā līdz šim ir gadījušās tīšas vai netīšas kļūmes, kā rezultātā Latvijas
produktiem paredzētās izkārtnes dažkārt tiek izvietotas arī pie importa
produktiem. Lai novērstu sabiedrības maldināšanu, aicinu dalīties ar novēroto sociālajos
portālos, dodot iespēju veikalu ķēžu vadībai novērst iespējamo sabiedrības
maldināšanu un Latvijas patriotus iegādāties pašmāju produktus, aiz kuriem ir
neskaitāmi tūkstoši darbavietas, nodokļi valsts kasē un reģionu apdzīvotība. Līdzīgi
vērts ziņot gadījumos, kad Latvijas produkcijas reklāma iztrūkst pilnībā.”
Zemnieku saeimas valdes
locekle Ieva Alpa-Eizenberga: “Šobrīd piena lopkopēji zaudē naudu ar katru saražoto piena litru. Šāda
situācija ir izveidojusies, jo gan Latvijas eksportējušie uzņēmumi, gan
lietuvieši, kam ir pārdots ievērojams apjoms Latvijas piena, ir zaudējuši
produkcijas noieta tirgu. Kamēr nav rasts jauns risinājums produkcijas noietam,
Latvijas veikali un patērētāji ir tie, kas izšķirs, vai krīzi zemnieki
pārvarēs, vai lauki jau drīzumā kļūs vēl tukšāki. Tādēļ atbalstāma ir veikalu
iniciatīva izcelt Latvijas produktu. Mums, piena lopkopējiem, šobrīd tas ir
teju dzīvības un nāves jautājums, lai tas tiktu darīts un korekti.”
Biedrība „Zemnieku saeima” aicina ikvienu veikalu apmeklētāju izvēlēties
Latvijas produktus un pievērst uzmanību veikalos izvietotajām informatīvajām
kampaņām. Ja reklāmu izkārtnes ir izvietotas maldinoši un neatbilst patiesībai,
vai veikals šīs kampaņas vispār nav ieviesis, aicinām ar foto attēliem dalīties
sociālajā portālā twitter.com. Pievienojot bildes, aicinām norādīt:
#pirmsbaudiparbaudi, kā arī informāciju, kurā veikalā kļūme ir atklāta. Šobrīd
par informatīvajām kampaņām vietējo produktu pastiprinātai reklāmai paziņojuši
ir „Maxima,” „Rimi,” un „Elvi” lielveikalu tīkli, taču lauksaimnieki aicina arī
citiem veikaliem pastiprināti atbalstīt Latvijas produktu tirdzniecību.
Atgādinām, ka š.g. 7. augustā Krievijas Federācija noteica pārtikas
produktu embargo, kas ļoti smagi ietekmējis piena lopkopības nozari.
Saimniecībām piena iepirkuma cenas ir nokritušas zem piena pašizmaksas līmeņa.
Līdzīga embargo izraisītā ietekme ir arī dārzeņu un augļu sektorā. Tādēļ šobrīd
Latvijas dārzeņu, piena un gaļas ražotājiem ir svarīgi, lai izvēlas viņu
produkciju, bet aicinām neaizmirst arī par pārējiem pārtikas produktiem un
citām Latvijā ražotām ikdienā nepieciešamām precēm