Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Gulbenes pašvaldība nodevusi izsolē bānīša lokomotīves un vagonus, taču satraukumam par bānīša nākotni nav pamata

Foto: no “Dzirksteles” arhīva.

Pagājušajā nedēļā publiski izskanējusī ziņa par SIA “Gulbenes-Alūksnes” bānīša ritošā sastāva, kas paredzēts pasažieru pārvadājumiem, izsoli daudziem radīja neizpratni, kas tad īsti notiek. “Dzirkstele” sazinājās ar SIA “Gulbenes-Alūksnes bānītis” pārvadājumu daļas vadītāju Raiti Melderu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

R.Melders skaidro, ka līdz 2000.gadu sākumam ar pārvadājumiem posmā starp Gulbeni un Alūksni pa bānīša sliedēm nodarbojās valsts akciju sabiedrība “Latvijas Dzelzceļš”.

“Tad, kad tas viss bija pavisam nerentabli, viņi meklēja risinājumus, kā no šīs saimnieciskās darbības atbrīvoties, un 2000.gadu laiks bija tas laiks, kad dibinājās SIA “Gulbenes-Alūksnes bānītis”, bet tajos laikos bija tā, ka nevarēja nodot ritošo sastāvu privātuzņēmumam. Tā kā arī Gulbenes pašvaldība piedalījās SIA tapšanā, tad vienīgā iespēja nodot šo ritošo sastāvu bija Gulbenes novada pašvaldībai, toreiz bija rajona padome. Tā visus gadus viss ritošais sastāvs skaitījās pašvaldības bilancē, arī šobrīd vēl skaitās, un mēs bijām ritošā sastāva nomnieki. No vienas puses Valsts kontrole pašvaldībai vairākas reizes aizrādīja, ka pašvaldībai nav jānodarbojas ar uzņēmējdarbību, iznomājot ritošo sastāvu uzņēmumam. Otra lieta – nomas maksa. Ņemot vērā to, ka ritošais sastāvs gadu gaitā atjaunots, ir ieguldītas lielas investīcijas un tā vērtība pieaug, arī nomas maksa palielinās. Saprotams, bija jāizrāda interese, kā šo ritošo sastāvu, kas paredzēts pasažieru pārvadājumiem, pārņemt uzņēmuma bilancē, lai mēs būtu šī ritošā sastāva īpašnieki, tāpēc arī ir izveidojusies šī situācija. Doma ir, lai mēs paši šo ritošo sastāvu oficiāli varētu pārņemt, lai tas būtu mūsu, lai mēs varētu turpināt investēt līdzekļus šajā visā industriālajā mantojumā,” stāsta R.Melders.

Viņš skaidro, ka ritošais sastāvs ir viss kompleksais kultūras piemineklis ar visiem sliežu ceļiem, būvēm, ēkām, ritošo sastāvu. “Vagoni un lokomotīves ir pašvaldības bilancē, bet Gulbenes depo ir SIA īpašums. Mēs to nopirkām pirms dažiem gadiem no “Latvijas Dzelzceļa”,” saka R.Melders.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Izsoles noteikumi ir ļoti specifiski, līdz ar to R.Melders nepieļauj domu, ka bānītis varētu nonākt kāda cita rokās.

“Ritošais sastāvs ir viens nedalāms komplekss, kuru nedrīkst izvest. Ir arī noteikums, ka jābūt spēkā esošam Eiropas drošības sertifikātam dzelzceļa pārvadājumiem un remontiem. Izsoles noteikumos rakstīts, ka pircējam ir pienākums vismaz piecus gadus saglabāt regulāros pasažieru pārvadājumus atbilstoši valsts pasūtījumam. Bet tas nenozīmē, ka tie būs pieci gadi, arī pēc tam turpināsim to darīt. Diemžēl citu iespēju, kā izsole, pārņemt šo ritošo sastāvu nav,” saka R.Melders.

Viņš uzsver, ka nav apdraudēta uzņēmuma turpmākā darbība, netiks ietekmēta arī biļešu cena. “Tas vienkārši ir mūsu iekšējais jautājums, lai mēs varētu skaisti skatīties attīstības virzienā, un tas ir svarīgs aspekts, lai ritošais sastāvs ir mums piederošs, jo tad vieglāk startēt arī projektos,” saka R.Melders.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Gulbenes novada pašvaldības rīkotā izsole dīzeļlokomotīvēm un šaursliežu pasažieru vagoniem notiks 21.aprīlī. Sākumcena ir 78 600 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa. Izsoles solis noteikts 100 eiro.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Komentāri (2)

  1. Tā miskastes gulbenes dome ir atbildīga par to, ka novads ir novests nabadzībā. Sabiedriskais transports nav izmantojams darbam. Vajag atlaist.

    4
    2
Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.