Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Iedzīvotājus aicina norādīt E-veselībā savu kontaktinformāciju un kontaktpersonu

Foto: “Pexels.com”.

Veselības ministrija un Nacionālais veselības dienests aicina iedzīvotājus norādīt savu kontaktinformāciju valsts E-veselības sistēmā, savukārt gadījumā, ja tā iepriekš tika norādīta – pārliecināties, ka norādītais tālruņa numurs un e-pasta adrese joprojām ir aktuāli.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Šīs informācijas pieejamība nepieciešamības gadījumā nodrošinās veselības nozares valsts pārvaldes iestādēm iespēju nosūtīt iedzīvotājiem informāciju par valsts apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanu, profilakses veikšanas nepieciešamību un citu,” uzsver Nacionālā veselības dienesta Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Evija Štālberga.

Savas kontaktinformācijas norādīšana ir būtiska arī saziņai ar ģimenes ārsta praksi. Prakse to var izmantot, lai telefoniski sazinātos ar pacientu. Piemēram, ja nepieciešams steidzami informēt par saņemtajiem laboratorisko pārbaužu rezultātiem, aicinātu veikt vakcināciju u.c. gadījumos.

Iedzīvotāji tiek aicināti E-veselības sistēmā norādīt vai atjaunot arī informāciju par savu kontaktpersonu (dzīvesbiedru, kādu no vecākiem, bērnu vai citu), ar kuru ārstniecības personas var sazināties neatliekamā gadījumā. Piemēram, ja iedzīvotājs ir nokļuvis slimnīcā ar zaudētām saziņas spējām, atmiņas zudumu, atrodoties traucētas apziņas vai bezsamaņas stāvoklī.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

E-veselības sistēmā pieejamā informācija par pacienta kontaktpersonu sniedz iespēju ārstniecības personām operatīvi sazināties ar pacienta tuviniekiem, lai informētu par pacienta atrašanās vietu, veselības stāvokli vai precizētu informāciju, kas ir svarīga savlaicīgas un pacientam piemērotākās ārstēšanas nodrošināšanai – informāciju par pacienta hroniskajām slimībām, alergēniem, lietotajiem medikamentiem u.c., ja šī informācija nav pieejama E-veselības sistēmā.

Kā E-veselībā norādīt savu kontaktinformāciju?

Lai E-veselības sistēmā norādītu savu kontaktinformāciju, jāautentificējas portālā “www.eveseliba.gov.lv” ar kādu no drošas elektroniskās identifikācijas līdzekļiem – internetbankas autentifikācijas līdzekļiem, elektroniskās identifikācijas karti (eID), droša elektroniskā paraksta (eParaksts) vai eParaksts mobile risinājumu. Pēc tam jāizvēlas sadaļa “Kontaktinformācija”, kurā iespējams norādīt savu tālruņa numuru un e-pasta adresi.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Kā E-veselībā norādīt savu kontaktpersonu?

Lai E-veselības sistēmā norādītu savu kontaktpersonu saziņai neatliekamā gadījumā, jāautentificējas portālā “www.eveseliba.gov.lv” ar kādu no drošas elektroniskās identifikācijas līdzekļiem – internetbankas autentifikācijas līdzekļiem, elektroniskās identifikācijas karti (eID), droša elektroniskā paraksta (eParaksts) vai eParaksts mobile risinājumu. Kontaktpersonas informācija ir jānorāda sadaļā “Kontaktpersonas”.

Ko darīt, ja neizmantoju internetu?

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ja iedzīvotājs neizmanto internetu, savu kontaktinformāciju un informāciju par kontaktpersonu vizītes laikā var lūgt norādīt ģimenes ārstam vai citam ģimenes ārsta prakses darbiniekam, kuram ir piekļuve valsts E-veselības sistēmai.

Jautājumu gadījumā konsultāciju par iepriekš minēto datu ievadi var saņemt, vēršoties E-veselības lietotāju Atbalsta dienestā: tālr. iedzīvotājiem – 67803300; tālrunis ārstniecības personām un ārstniecības atbalsta personām – 67803301 (darba laiks: katru dienu no pulksten 8:00 līdz 20:00).

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.