“Uzrakstiet, lūdzu, par to, cik skaisti iepakotas pasūtītās grāmatas lasītāji var saņemt Gulbenes novada bibliotēkas pakomātā! Iesaiņojums ir kā mākslas darbs!” “Dzirksteli” rosināja bibliotēkas lasītāja Astra.
Viņa teica, ka lasa daudz un regulāri izmanto iespēju grāmatas saņemt tieši pakomātā. Patīkami esot izņemt eleganti iesaiņotu grāmatu ar zīmīgu, estētisku uzlīmi. “Arī pati līdzīgā veidā nododu grāmatas atpakaļ bibliotēkai,” viņa teica un piebilda – lasīšanai atvēlot vakara stundas, tāpēc mājās ir sarūpēta jauna naktslampiņa. Astra lasot visas jaunākās grāmatas, izņemot kriminālromānus un fantastiku.
2022.gada 20.septembrī bibliotēkas pakomātam ar Latvijas Zinātņu akadēmijas Terminoloģijas komisijas lēmumu pat tika akceptēts latviešu valodas termins “bibliomāts”, kas ir “pašapkalpošanās iekārta bibliotēkā pasūtīto izdevumu saņemšanai un nodošanai 24 stundas diennaktī”.
“Dzirkstele” noskaidroja, ka novada bibliotēkas abonementa daļā galvenā grāmatu saiņotāja ievietošanai bibliomātā ir Jeļena Bogdanova. Viņa laikrakstam vispirms atgādināja, ka bibliomātu bibliotēka ieviesusi pandēmijas laikā pēc toreizējās bibliotēkas direktores Antras Sprudzānes iniciatīvas. Antras ideja bijusi arī iesaiņot grāmatas pirms ielikšanas un aizzīmogot saini ar glītu uzlīmi.
“Pirmā to, kā jāizskatās uzlīmēm, izdomāja mūsu toreizējā darbiniece Ieva Brūniņa – lai klientam būtu patīkami! Vēlāk uzlīmju ideja tika papildināta ar dažādu krāsu fonu. Uz šīm uzlīmēm mēdz būt tādi uzraksti, kā, piemēram, “Priekam”, “Atpūtai”, “Labsajūtai”, “Mieram”, “Ikdienai”, “Izklaidei”, “Iedvesmai”, “Enerģijai”, “Izcilībai”. Uzlīme iesaiņotajai grāmatai tiek izraudzīta atbilstoši tās saturam. Ļoti veiksmīgu un elegantu veidu grāmatu iesaiņošanai izdomāja mūsu darbiniece Ilvita Kļaviņa,” sacīja Jeļena un piebilda, ka bibliomāts bija ļoti inovatīvs un vajadzīgs risinājums pandēmijas laikā un izrādījās, ka tas ir ļoti noderīgs arī pēc pandēmijas. “Mēs ievietojam pakomātā lasītāja pieprasīto grāmatu, un cilvēks to izņem sev piemērotā diennakts laikā. Tātad – nerēķinoties ar bibliotēkas darba laiku. Esam laimīgi, ka mums ir tāds tehniskais nodrošinājums,” teica Jeļena.
Bibliotēkai ir savs lasītāju loks, kuri pastāvīgi izmanto bibliomāta pakalpojumus. “Pārsvarā tie ir strādājošie cilvēki un tie, kuri dzīvo ārpus Gulbenes. Viņi reizēm palūdz kādam citam izņemt viņa vietā grāmatu un piegādāt vai arī paši nedēļas nogalē brauc uz pilsētu iepirkties un pie reizes izņem grāmatu vai grāmatas mūsu pakomātā. Ir iespējams šo pakalpojumu un izvēlēto grāmatu pasūtīt arī elektroniski, izmantojot bibliotēkas katalogu. Ir arī tādi lasītāji, kuri mums piezvana un pasaka savu lūgumu. Mēdz būt tā, ka viens klients pasūta tik daudz grāmatu, ka viņa apkalpošana prasa nevis vienu, bet pat divus plauktus pakomātā,” pastāstīja Jeļena.
Ļoti ērti. Es arī izmantoju. Prieks!
Jeļena! Ja būtu vairāk tādu kā tu sava darba veicēju, mēs būtu pārtikusi, plaukstoša un laimīga valsts. Paldies tev! Prieks katru reizi tevi satikt.
pilnīgi piekrīti iepriekšējam komentāram!!!
Jeļena ir cilvēks īstajā vietā. Vienmēr zinoša, pretīmnākoša un laipna.
Bibliotēka šobrīd ir ļoti augusi un mainījusies. Atceroties bērnību bija bail tumšajās klusajās telpās ieiet iekšā kur nu vēl kaut ko pajautāt.
Jūtams, ka Jeļena ir laba organizatore un vadītāja. Tāpēc nav saprotams, kāpēc par priekšniekiem izrok Gulbenes bibliotēkas garam īsti neatbilstošus cilvēkus. Tas labās emocijas velk uz leju un mazina kvalitātes attīstību. Iespējams, pat kultivē intrigas..