Piektdiena, 26. decembris
Dainuvīte, Gija, Megija
weather-icon
+2° C, vējš 2.24 m/s, ZR vēja virziens

1.decembris – 112 diena

Divas reizes gadā ir dienas, kad datums veido ciparu „112″ – vienoto operatīvo dienestu tālruņa numuru. Šo dienu atzīmē vairākās Skandināvijas valstīs, informējot iedzīvotājus par operatīvo dienestu tālruņa numuru un darbību. Arī Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD) jau ceturto gadu ar dažādiem pasākumiem bērniem un skolēniem atzīmē šīs dienas. Šogad zilonītis Baltiņš apmeklēs pirmsskolas izglītības iestādes, lai savā „Baltiņa skolā” iemācītu bērniem, kur zvanīt un kas ir jāsaka, ja nepieciešama ugunsdzēsēju, policistu vai mediķu palīdzība.

” Ik dienas pa tālruni 112 tiek piezvanīts ap 5000 reižu. Atsevišķās dienās, kad, piemēram, ir stiprs vējš vai putenis un biežāk nepieciešama operatīvo dienestu palīdzība, šis zvanu skaits var pat dubultoties. No tiem apmēram 3% ir nepieciešama ugunsdzēsēju glābēju palīdzība, 11% – policijas, 12% – mediķu, 1% -citi dienesti, 20 % – ne ārkārtas izsaukumi, savukārt tehniskas kļūdas, maldinājumi, blēņošanās vai nesagaida savienojumu apmēram 55% no ienākošajiem zvaniem,” stāsta VUGD Preses un sabiedrisko attiecību nodaļas priekšniece Inga Vetere.

 

Eiropas Kopienas padome 1991. gada 29. jūlijā pieņēma lēmumu “Par Eiropas ārkārtējo situāciju vienota tālruņa numura ieviešanu”. Savukārt, lai Latvija varētu integrēties ES, 1997. gada novembrī tika izveidota Latvijas Republikas Iekšlietu ministrijas darba grupa, kura izvērtēja iespējas pārejai uz ārkārtējo situāciju dienestu izsaukuma vienotu tālruņa numuru “112.

I.Vetere informē, ka kopš 1997.gada novembra Latvijā glābšanas dienestus var izsaukt pa tālruni „112″. Latvijā ir saglabāti arī paralēlie operatīvo dienestu izsaukuma numuri: VUGD – 01, Valsts policija – 02, neatliekamā medicīniskā palīdzība – 03, gāzes dienests -04. Arī citās valstīs pastāv šāda – paralēlo tālruņu saglabāšanas – prakse.

 

“Kopš 2005. gada janvāra visi „112″ zvani tiek maršrutēti uz attiecīgā rajona VUGD brigādes sakaru punktu. Lai nodrošinātu zvanu savlaicīgu apstrādi, gadījumā, ja rajona dispečers ir aizņemts, zvans automātiski tiek pāradresēts uz Rīgu uz Centrālo sakaru punktu,” skaidro Preses un sabiedrisko attiecību nodaļas priekšniece.

Savukārt 2006.gada 1.decembrī svinīgi, pēc rekonstrukcija, tika atklātas Centrālais sakaru punkta jaunās telpas, kurās modernizēts tehniskais aprīkojums, vairāk darba vietu, kas dod iespēju nepieciešamības gadījumā vienlaikus strādāt vienpadsmit dispečerēm.

 

Kādos gadījumos jāzvana pa tālruni 112?

* Ugunsgrēks

* Ceļu satiksmes negadījums

* Negadījums uz ūdens

* Jūtama gāzes smaka

 

* Atrasts aizdomīgs priekšmets

* Negadījums uz dzelzceļa

* Atrasta ķīmiska viela

* Nepieciešama neatliekamā medicīniskā palīdzība

* Nepieciešama policija

* Saņemts aizdomīgs pasta sūtījums

Kādos gadījumos nav jāzvana pa tālruni 112!

* Vēlaties pārbaudīt vai telefons darbojas

* Vēlaties uzzināt savu PIN kodu

* Vēlaties sazināties ar savu mobilā tālruņa operatoru

* Vēlaties sazināties ar savu ģimenes ārstu

* Vēlaties izsaukt taksometru

* Vēlaties uzzināt kādas iestādes tālruņa numuru

* Vēlaties pasūdzēties par kādas iestādes darbu

“Atceraties, ka nevajadzīgi zvanot pa tālruni 112, Jūs aizņemat telefona līniju un iespējams šajā brīdī kāds, kuram nepieciešama neatliekama palīdzība, nevar to saņemt laikā,” aicina I.Vetere.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.