Piektdiena, 26. decembris
Stella, Larisa
weather-icon
+4° C, vējš 1.34 m/s, ZR vēja virziens

"airBaltic" gatavojas paplašināt lidojumus no Viļņas, kritizē situāciju Rīgā

Viļņa, 10.nov., LETA. Latvijas nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” gatavojas atkal paplašināt lidojumu ģeogrāfiju no Viļņas Starptautiskās lidostas, reaģējot uz šīs lidostas jauno cenu politiku, otrdien vēsta Lietuvas biznesa ziņu portāls “vz.lt”.

 

Aviokompānija arī pauž neapmierinātību ar situācijas attīstību Rīgas lidostā. Izmaiņas lidostas tarifu politikā nozīmē, ka Latvijas galvaspilsēta vairs nav pievilcīgākā Baltijas valstīs.  

Pirms Ziemassvētkiem “airBaltic” gatavojas sākt lidojumus, kas Lietuvas galvaspilsētu savienos ar Parīzi, Berlīni, Romu, Amsterdamu un Minheni. Biļetes uz šiem reisiem paredzēts sākt tirgot jau no šīs ceturtdienas, paredzot īpašas akcijas biļešu tirdzniecības veicināšanai

 

Par to paziņots preses konferencē pēc otrdienas rītā sarīkotās “airBaltic” prezidenta un izpilddirektora Bertolta Flika tikšanās ar Lietuvas satiksmes ministru Eliģiju Masjuli.

 

Kā pastāstījis Viļņas Starptautiskās lidostas ģenerāldirektors Toms Vaišvila, “airBaltic” vadība ļoti pozitīvi vērtē lidostas jauno tarifu politiku.

 

Arī “airBaltic” viceprezidents un Lietuvas pārstāvniecības ģenerāldirektors Tads Vizgirda atzinis, ka tieši šis faktors pamudinājis lidsabiedrību apsvērt iespējas sākt jaunus lidojumus no Viļņas.

 

“Piecus gadus runājam par šo problēmu un beidzot to sākts risināt. Domāju, ka pārmaiņas Viļņas lidostas cenu politikā nāks par labu visiem – gan valstij, gan biznesam,” viņš piebildis.

 

Viļņas Starptautiskās lidosta piedāvājusi lidsabiedrībām jaunu tarifu politiku, apgalvojot, ka tādējādi tā kļūs par lētāko lidostu Austrumeiropā un Ziemeļeiropā. No šā brīža jaunos regulārajos maršrutos pasažiera nodeva Viļņā būs četri liti (0,81 lats). Rīgā šī nodeva pārsniedz divus latus, Tallinā tā ir lielāka par sešiem latiem, bet Varšavā – pārsniedz 11 latus.

 

Pērn un šogad Latvijas lidsabiedrība pārtrauca tiešos reisus no Lietuvas galvaspilsētas daudzos virzienos. Šobrīd tā nodrošina reisus no Viļņas uz Rīgu un Kopenhāgenu, bet no Kauņas un Palangas lidostām – tikai uz Rīgu. Līdz pavasarim pārtraukti lidojumi starp Viļņu un Tallinu.

 

Kā biznesa informācijas portālu “Nozare.lv” informēja “airBaltic”, aviokompānija, reaģējot uz Viļņas lidostas tarifu pazemināšanu no šā gada 1.decembra, slēdz jaunu līgumu ar lidostu.

 

Šajā ziemas sezonā “airBaltic” plāno atklāt piecus tiešo lidojumu maršrutus no Viļņas, kā arī izvērtēs četru jaunu maršrutu atklāšanu 2010.gada vasaras sezonā.

 

Līdz ar tarifu samazināšanu Viļņā tiek ieviesta apjoma atlaižu sistēma, kas līdz šā gada novembrim bija pieejama aviokompānijām Rīgas lidostā.

 

“airBaltic” prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks norāda: “Viļņas lidosta ar tarifu pazemināšanu ir uzsākusi ļoti mērķtiecīgu politiku. Tā nodrošinās iespēju “airBaltic” atvērt jaunus tiešos lidojumus un piesaistīs Lietuvas galvaspilsētai papildus aviokompānijas.”

 

Fliks ir pārliecināts, ka Viļņas lidostai nākamajā gadā ir visas iespējas kļūt par straujāk augošo lidostu Eiropā.

 

“Aviācijai labvēlīgā politika Lietuvā diemžēl krasi atšķiras no situācijas Latvijā – Rīgā lidostas tarifi kļuvuši trīs reizes augstāki nekā Viļņā, un tiek plānots ieviest jaunus tarifus par drošības pakalpojumiem. Līdz ar to aviokompāniju izmaksas Rīgas lidostā kļūs septiņas reizes augstākas nekā Viļņā,” skaidro “airBaltic” prezidents.

 

Latvijā aviāciju apdraudot arī valsts pašreizējā politika. Finanšu ministrija nākusi klajā ar priekšlikumu atlikt satiksmes nozares Eiropas Savienības lielo infrastruktūras projektu īstenošanu un struktūrfondu līdzekļus neizmantot Rīgas lidostā. Tas norādot uz klaju neizpratni par aviācijas nozari valstī. Pat ja “airBaltic” uzņemtos būvēt jaunu termināli lidostā, saistītās aviācijas infrastruktūras attīstība būšot apdraudēta.

 

Fliks kritizē valdību, kura kā lielu sasniegumu pasniegusi apjoma atlaižu sistēmas atcelšanu Rīgas lidostā, kas faktiski nozīmējot tarifu paaugstināšanu.

 

Papildus tam Rīgas lidosta plānojot jaunu pasažieru drošības nodevu 2,5 latu apmērā. Nodevu un nodokļu paaugstināšana Rīgas lidostā nozīmējot papildu izdevumus deviņu miljonu latu apmērā, kas gulsies uz pasažieru pleciem.

 

Fliks uzsver, ka “airBaltic” ir viens no lielākajiem eksportētājiem valstī, kas nodrošina vismaz 1000 jaunas darba vietas uz katru miljonu pasažieru, ko lidsabiedrība pārvadā.

 

“airBaltic” prezidents kritiski vērtē ekonomikas ministra Arta Kampara (JL) pieņēmumu, ka lielie eksportētāji tāpat pieņems jaunus darbiniekus arī situācijā, kad valsts katru nedēļu ievieš jaunus nosacījumus uzņēmējiem un apkaro biznesu.

 

Savukārt vienotā atalgojuma sistēmas ieviešana valsts iestādēs un uzņēmumos Latvijas aviāciju varot novest līdz bankrotam. Gaisa satiksmes dispečeri, piloti, tehniķi un citi augsti kvalificēti speciālisti nebūšot gatavi strādāt par 70%-80% zemāku algu nekā kaimiņvalstīs.

 

“airBaltic” ir Baltijas valstu lielākais pārvadātājs, tā lidojumu tīklā ir vairāk nekā 60 galamērķu Rietumeiropā, Vidusjūras reģionā, Skandināvijā un NVS valstīs.

 

“airBaltic” dibināta 1995.gadā. Tās galvenās akcionāres ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un Flikam piederošā SIA “Baltijas aviācijas sistēmas” ar 47,2% akciju.

 

“airBaltic” flotē ir 31 lidmašīna.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.