Nerentablo maršrutu slēgšana, lidojumu skaita samazināšana, lidkompānijas izdevumu griešana. Tāda, visticamāk, izskatās airBaltic tuvākā nākotne. Par to liek domāt jaunā airBaltic vadītāja Martina Gausa darba metodes viņa iepriekš vadītajā lidkompānijā – Ungārijas nacionālajā lidsabiedrībā Malev.
Par to liecina arī M. Gausa sacītais, ka viņa uzdevums airBaltic ir izveidot uzņēmumā skaidru struktūru, kādas šobrīd trūkst, kā arī ieviest korporatīvu pārvaldību, lai panāktu finansiāli pozitīvu aviosabiedrības darbību.
Ar līdzīgu apņemšanos viņš 2009. gada pavasarī uzsāka arī savu darbu Malev – tobrīd šīs lidkompānijas situācija bija diezgan līdzīga airBaltic. Uzņēmums strādāja ar zaudējumiem, Ungārijas valstij lidkompānijā bija tikai formāls vairākums, kamēr 49% akciju bija pārgājuši Krievijas bankas Vņešekonombank (VEB) rīcībā, akcionāri bija arī vairākas Ungārijas privātpersonas, kas skaitījās pakļautas Krievijas akcionāra interesēm.
Pēc tam notika Malev renacionalizācija, valsts pārņēma 95% lidkompānijas akciju, Krievijas bankai atstājot vien 5%. Tagad Ungārija meklē atkal stratēģisko investoru Malev, lidkompānija vēl arvien strādā ar zaudējumiem, ir cietusi arī lidkompānijas slava.