Autobusu pasažieru pārvadājumiem nākamajā gadā paredzētais valsts atbalsta samazinājums par 20%
izraisījis neapmierinātību plānošanas reģionos un novados.
Jūtama liela vēlēšanās mainīt situāciju, jo kopš 2008. gada dotācijas samazinājums pasažieru pārvadājumiem vietējas nozīmes maršrutos bija 41, bet starppilsētu maršrutos 30% liels.
“Vietējie pārvadātāji vēl varētu uz administratīvo izmaksu rēķina samazināt izdevumus, augstākais, līdz 10%. Patlaban valsts budžetā paredzētais 20% samazinājums radīs aptuveni desmitās daļas maršrutu vai daudzu reisu slēgšanu. Daudzviet reisus nevar slēgt, jo autobuss kursē daţas reizes nedēļā. Tas parāda valdības attieksmi pret laukiem,” norāda Durbes novada vadītājs Andrejs Radzevičs.
Nozares eksperti uzsver – nav izprotams, kāpēc novadiem, kur vietām cilvēku dzīves apstākļi ir daudz grūtāki nekā pilsētās un kur galvenokārt darbojas pašvaldību pārvadātājfirmas, ir jācieš vairāk nekā firmām, kas cilvēkus pārvadā starppilsētu maršrutos.