Iepirkumu uzraudzības birojs ir atzinis par nepamatotiem
pārvadātāju iesniegumus par sabiedriskā transporta pakalpojumu
nodrošināšanas konkursa nolikumā ietvertajām prasībām un ļāvis
turpinās iepirkuma procedūru, tāpēc šodien, 2021. gada
22. oktobrī, Iepirkumu komisija uzsāka iesniegto piedāvājumu
vērtēšanu maršrutu tīkla daļā “Talsi, Tukums”, “Jelgava,
Dobele”, “Valmiera, Valka, Smiltene”, “Gulbene, Alūksne,
Balvi”, “Madona”, “Rēzekne, Ludza” un “Ventspils”.
Kopumā saņemti 55 piedāvājumi, kurus iesniedza 14 pretendenti
(viens pārvadātājs vai to apvienības). Par to informē VSIA
“Autotransporta direkcija” sabiedrisko attiecību vadītāja Zane
Plone.
Vislielākā konkurence ir par iespēju sniegt sabiedriskā
transporta pakalpojumus maršrutu tīkla daļā “Madona” un
“Ventspils” – uz katru no šīm daļām piedāvājumus
iesnieguši deviņi pretendenti. Tāpat daudz piedāvājumu –
astoņi – ir par iespēju apkalpot maršrutu tīkla daļu “Gulbene,
Alūksne, Balvi”, “Talsi, Tukums” un “Valmiera, Valka,
Smiltene”. Maršrutu tīkla daļā “Rēzekne, Ludza” iesniegti
septiņi piedāvāji, bet “Jelgava, Dobele” – seši. Līgums ar
konkursa uzvarētājiem tiks slēgts uz 10 gadiem – līdz
2032. gada beigām.
Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu
septiņās maršrutu tīkla daļās tiks vērtēts saimnieciski
izdevīgākais piedāvājums, kur cena veido 40%, bet tehniskais
piedāvājums – 60%. Tehniskajā piedāvājumā tiks vērtēts
autobusu vecums; pieejamības nodrošināšana personām ar
funkcionāliem traucējumiem; autobusa tehniskais aprīkojums;
pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram,
videonovērošana, kas fiksē autovadītāja veiktās darbības, un
GPS; papildu bonusi, piemēram, bezskaidras naudas norēķini,
bezmaksas wi-fi nodrošināšana u.c.
Kopumā visās deviņās maršrutu tīkla daļās vidējais
autobusu parka vecums būs četri gadi; aptuveni 70% autobusu tiks
pielāgoti personu ar kustības traucējumiem pārvadāšanai; ap 40%
autobusu būs uzstādīts velosipēdu turētājs; 9%
transportlīdzekļu būs bezizmešu (maršrutu tīkla daļās, kurās
līgums jau ir stājies spēkā, tas tiek nodrošināts jau šobrīd).
Visos autobusus jānodrošina bezskaidras naudas norēķini,
bezmaksas Wi-Fi, informācijas apziņošana par gaidāmo pieturu
audio un vizuālā formātā utt.