Ņemot
vērā situāciju, ka lielākā daļa neikdienas preču tirdzniecības
šobrīd notiek attālināti, kā arī tiek iegādātas lielgabarīta
preces un būvmateriāli (vairumā gadījumu lielākā daudzumā un
lielu izmēru), šajos gadījumos īpaši jāpiedomā pirms atteikuma
tiesību izmantošanas.
Ja
patērētājs pārdomā pēc šādu preču pirkuma un nolemj izmantot
atteikuma tiesības, pirms
preču atgriešanas aicinām sazināties ar pārdevēju, lai
vienotos, uz kurieni preces jānogādā un kad.
Tas nepieciešams, lai nerastos situācija, ka patērētājs nogādā
preces uz biroju, nevis noliktavu, kā arī, lai būtu darbinieki,
kas izkrauj un pieņem atgrieztās preces.
Attiecībā
uz atteikuma tiesību izmantošanu, vēršam uzmanību, ka primāri
patērētājam
ir
jāinformē pārdevējs
par to, ka
patērētājs izmanto atteikuma tiesības,
nosūtot vai iesniedzot pārdevējam atteikuma veidlapu.
Tas nozīmē, ka preces var atgriezt pēc tam, kad nosūtīta vai
iesniegta atteikuma veidlapa. Ievērojot valstī noteiktos
ierobežojumus, aicinām pārdevējus vienoties ar patērētājiem
par preču atgriešanas kārtību. Iesakām pārdevējiem mājas
lapās aktualizēt informāciju un norādīt, kā un kur var
atgriezt preci. Par
distances tirdzniecību un distances līgumu vairāk lasīt: šeit.
Ņemot vērā pasūtījumu apjomu interneta veikalos, dažkārt
komersanti nespēj preci piegādāt tik ātri kā iepriekš. Šādos
gadījumos, aicinām patērētājus būt saprotošiem, īpaši šajā
svētku laikā, jo piegādes uzņēmumi ir pārslogoti, piemēram,
pakomāti ir pilni un tajos nav iespējams ievietot jaunu pasūtījumu.
Šādos gadījumos vispirms aicinām sazināties ar komersantu, lai
risinātu radušos situāciju.
Ar
biežāk uzdotajiem jautājumiem, saistībā par distances
tirdzniecību ārkārtējās situācijas apstākļos, var iepazīties
šeit.
Lai
arī interneta veikali būtiski atvieglo mūsu ikdienu, aicinām
patērētājus būt uzmanīgiem. Ieteicams izvēlēties komersantus,
kuri ļauj veikt apmaksu preces saņemšanas brīdī, ar pēcapmaksu
vai ar maksājuma karti, kas sniedz papildu drošību ļaunprātīgu
pārdevēju gadījumā, informatīvs materiāls pieejams šeit.
Vairāk par iepirkšanos internetā var uzzināt šajā
videomateriālā.
Obligāti nepieciešams pieprasīt samaksu apliecinošu dokumentu –
čeku, stingrās uzskaites kvīti.
Lai
tirdzniecība un iepirkšanās tiešsaistes veikalos neradītu
zaudējumus un nepatikšanas, komersantiem ir jāzina un jāievēro
normatīvie akti, kā arī patērētāju tiesības – plašāk par
to šajā video.
Savukārt,
informācija, kas jāzina komersantiem, lai uzsāktu preču
tirdzniecību tiešsaistē, uzskatāmā veidā pieejama šeit.
PTAC atgādina, ka konkrētā situācija valstī un visā pasaulē
ir liels izaicinājums ne tikai patērētājiem, bet arī uzņēmējiem.
Aicinām būt saprotošiem, bet tajā pat laikā uzmanīgiem un zināt
savas patērētāju tiesības!