Pirmdiena, 22. decembris
Saulvedis, Saule
weather-icon
+2° C, vējš 0.89 m/s, Z vēja virziens

Autovadītāji: transportlīdzekļi ar stūri labajā pusē ir bīstamāki ceļu satiksmē

No
šā gada 1. novembra Latvijā varēs reģistrēt vieglos pasažieru
automobiļus, kuriem stūre atrodas labajā pusē. Lai arī nav
pamata domāt, ka šādi auto kļūs par ievērojamu daļu no ceļu
satiksmes dalībniekiem, tomēr autovadītāju skatījumā šādi
spēkrati ir bīstamāki. Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju
birojs (turpmāk – LTAB) augusta sākumā veica autovadītāju
aptauju, lai noskaidrotu satiksmes dalībnieku viedokļus attiecībā
uz automobiļu ar stūri labajā pusē piedalīšanos ceļu satiksmē.

Tikai
13,7% aptaujas dalībnieku norādīja, ka apsvērtu transportlīdzekļa
ar stūri labajā pusē iegādi, ja pirkums būtu izdevīgāks vai
līdzvērtīgs transportlīdzekļa ar stūri kreisajā pusē iegādei.
“Acīmredzot daudzi autovadītāji apzinās, ka auto ar stūri
labajā pusē iegāde var radīt papildu izmaksas, jo, lai
piereģistrētu šādu spēkratu, ir jāpārbūvē priekšējie
lukturi, aizmugurējie miglas lukturi un spoguļi, kā arī
automobiļa kreisajā pusē pie vējstikla jāievieto videokamera ar
monitoru, kurā vadītājs var vērot situāciju uz ceļa,” stāsta
LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Aptaujas
dalībnieku skatījumā ar transportlīdzekli, kam stūre ir labajā
pusē pastāv lielāks risks iekļūt CSNg, galvenokārt sliktākas
redzamības dēļ (33,7%), kā arī tādēļ, ka vadītājam būs
daudz sarežģītāk veikt apdzīšanas manevrus (33,4%). Tāpat
autovadītāji norāda, ka infrastruktūra uz Latvijas ceļiem
(piemēram, vietas, kur uzstādīti braukšanas caurlaižu kontroles
punkti u.tml.) nav piemērota transportlīdzekļiem ar stūri labajā
pusē (30,6%).

Kopumā 81,9% no aptaujas
dalībniekiem pilnībā vai daļēji piekrita apgalvojumam, ka
Latvijā transportlīdzekļi ar stūri labajā pusē ir bīstamāki
ceļu satiksmē par tiem, kam stūre atrodas kreisajā pusē. Tajā
pašā laikā jāatzīst, ka tikai nedaudz vairāk par pusi (54%)
autovadītāju stingri iestājas pret lēmumu no šī gada 1.novembra
reģistrēt vieglos pasažieru automobiļus, kuriem stūre atrodas
labajā pusē.

1997.
gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir
nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu
interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes sistēmas
dalībvalstīs. Sistēmas darbības sekmīgākai nodrošināšanai ir
izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības,
kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā – AAS
“Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “BTA
Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group”
ADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB
“Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS
Latvijas filiāle, “Seesam Insurance” AS Latvijas filiāle un
“Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.