Svētdiena, 7. decembris
Antonija, Anta, Dzirkstīte
weather-icon
+2° C, vējš 0.45 m/s, D vēja virziens

Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunim 116111 izveidota jauna aplikācija

Valsts
bērnu
tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) Bērnu un pusaudžu
uzticības tālrunis 116111 izveidojis jaunu aplikāciju, kurā
vienkopus atrodami visi tālruņa piedāvātie pakalpojumi. Ar jaunās
aplikācijas palīdzību bērni un pusaudži var bez maksas zvanīt
Uzticības tālrunim 116111, saņemt e-konsultācijas, kā arī
sazināties ar konsultantiem čatā.
29.septembrī
jauniešu pulcēšanās vietā – alternatīvo un ekstrēmo sporta
veidu centrā “The Spot” notika Uzticības tālruņa 116111
mobilās aplikācijas prezentācijas pasākums. To atklāja ekstrēmo
sporta veidu jaunie talanti – Artūrs Bogdanovičs (skeitbords),
Mareks Huhaļskis (BMX) un Reinis Garbulis (skūteris). Pasākumā
piedalījās VBTAI priekšnieks Jānis Ābele un VBTAI Ģimeņu ar
bērniem atbalsta departamenta direktora vietniece Anda Sauļūna.
Aplikācijas prezentācijas vadītāji bija jaunieši – VBTAI
Grūminga kampaņas vēstneši, kas piedalījušies īsfilmu
veidošanā, atveidojot galvenos sižetu varoņus.

“Laikā,
kad liela daļa ikdienas noris virtuālajā vidē, ir būtiski
pielāgoties un meklēt veidus, kā piedāvāto palīdzību sniegt
bērniem un pusaudžiem maksimāli ērtā veidā. Nereti jaunākajai
paaudzei tieši rakstot ir vieglāk izteikt smagas emocijas un domas
un kopīgi ar speciālistiem meklēt risinājumus grūtībām, jo par
notikušo ir grūti runāt. Ievērojot, ka bērni un pusaudži arvien
biežāk izmanto e-konsultācijas, lai saņemtu atbildes uz sev
svarīgiem jautājumiem, tika izveidots Uzticības tālruņa čats.
Savukārt, lai bērniem un pusaudžiem būtu iespēja visus
piedāvātos pakalpojumus atrast vienuviet un lai katrs varētu
izdarīt izvēli par sev atbilstošāko saziņas veidu, tika sperts
nākamais solis un izveidota mobilā aplikācija “Uzticības
tālrunis”. No aplikācijas ne tikai iespējams zvanīt uz
Uzticības tālruni, uzsākt čatu vai rakstīt e-konsultācijas
formā, bet arī atrast sev noderīgu informāciju. Aplikācija bez
maksas pieejama gan Android (GooglePlay), gan IOS lietotājiem
(AppStore)”, informē VBTAI Ģimeņu ar bērniem atbalsta
departamenta direktora vietniece Anda Sauļūna.

2020.
gadā
(no gada sākuma līdz 31. augustam) Uzticības tālrunis 116111
saņēmis 4414 zvanus un pa tālruni tikušas sniegtas 4223
konsultācijas. Citos kanālos (čats, e-konsultācijas) sniegtas 206
konsultācijas, kopumā sniedzot palīdzību 4538 gadījumos. 63%
gadījumu pēc palīdzības šajā gadā ir vērsušies paši bērni.

Uzticības
tālrunis 116111 ir bezmaksas tālruņa līnija, kas ir anonīma un
darbojas visu diennakti. Darbadienās no pulksten 12:00 – 20:00 ar
Uzticības tālruņa speciālistiem iespējams sazināties arī
izmantojot tiešsaistes konsultācijas (turpmāk – čats) – čata
logs meklējams VBTAI mājaslapā www.bti.gov.lv, vai arī vēršoties
pēc palīdzības e-pastā –
uzticibaspasts116111@bti.gov.lv.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.