Lai mazinātu administratīvo un
finansiālo slogu COVID-19 laikā, Valsts ieņēmumu dienests (VID) piedāvā
uzņēmējiem, kuri uz laiku vēlas pārtraukt kases aparāta, kases sistēmas,
specializētās ierīces vai iekārtas (turpmāk – kases aparāts) lietošanu,
nokārtot formalitātes vienkāršotā kārtībā.
Pandēmijas periodā uzņēmējiem
ir jārēķinās ar iespējamiem uzņēmējdarbības ierobežojumiem, tāpēc VID ieskatā ir
būtiski izvērtēt iespējas mazināt administratīvo slogu un piedāvāt uzņēmējiem risinājumus,
kas samazina VID pakalpojumu saņemšanai nepieciešamo laiku un izdevumus.
Uzņēmumi, kas pieņēmuši
lēmumu uz laiku pārtraukt kases aparāta lietošanu, nepieciešamības gadījumā var
vērsties VID ar lūgumu reģistrēt kases aparāta lietošanas pārtraukšanu uz laiku
vismaz uz 30 dienām, iesniegumā norādot konkrētās elektroniskās ierīces un
iekārtas uzstādīšanas adresi, šasijas numuru un pievienojot pēdējā izdrukātā Z
pārskata kopiju ar reģistrēto Grand total
vērtību.
VID, pamatojoties uz
elektroniskās ierīces vai iekārtas lietotāja iesniegumu, veiks nepieciešamās
darbības, lai VID elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS) reģistrētu
elektroniskās ierīces un iekārtas lietošanas pārtraukšanu uz laiku, kas ilgāks
par 30 dienām.
Savukārt brīdī, kad
uzņēmums pieņems lēmumu atsākt kases aparāta lietošanu, pirms tā lietošanas
atsākšanas lūdzam sniegt informāciju VID nepieciešamo darbību veikšanai,
iesniegumā norādot kases aparāta šasijas numuru un secīgo Z pārskatu ar
reģistrēto Grand total vērtību.
Iesniegumus uzņēmēji var
iesniegt EDS, sadaļā “Sarakste ar VID”.
Jautājumu vai
neskaidrību gadījumā iespējams zvanīt uz VID Konsultatīvo tālruni 67120000 vai
uzdot savu jautājumu rakstiski VID EDS sadaļā “Sarakste ar VID”. Svarīgi, ka,
zvanot uz VID Konsultatīvo tālruni 67120000, ikviens var saņemt arī
personificētu konsultāciju, ja vien zvanot pieslēdzas VID EDS un nosauc tur
redzamo kodu.