Ministru kabinets otrdien lēma līdz 2021.gada beigām pagarināt ar
Covid-19 saistīto jautājumu noskaidrošanai izveidotā diennakts tālruņa
8345 darbību.
Valsts kanceleja sadarbībā ar uzņēmumu SIA “Tet” šā gada martā
izveidoja vienotu bezmaksas informatīvo diennakts tālruni 8345, lai
sniegtu atbildes uz dažādiem iedzīvotāju jautājumiem saistībā ar
Covid-19 un tā dēļ izsludināto ārkārtējo situāciju valstī.
Valsts kancelejā norādīja, ka kopš vienotā informatīvā tālruņa
darbības sākuma ir pieaugušas “Tet” operatoru zināšanas un kompetence
par plaša spektra jautājumiem, kas interesē iedzīvotājus saistībā ar
Covid-19 pandēmiju.
“”Tet” katru mēnesi rīko arī apmācības saviem operatoriem, izmantojot
valsts pārvaldes sagatavotos un pieejamos resursus, kā rezultātā
operatori spēj atbildēt uz jautājumiem paši, tādā veidā ievērojami
samazinot pāradresēto zvanu skaitu uz valsts iestādēm, kas savukārt
atvieglo iedzīvotājiem iespēju saņemt informāciju. Pēdējos trīs mēnešos
vidēji tikai 6% no visiem ienākošiem zvaniem tiek pāradresēti, jo īpaši
atslogojot Slimību kontroles un profilakses centra informatīvo tālruni,”
skaidroja Valsts kancelejā.
Ministru kabinets lēma, ka Valsts kancelejai ir jāturpina vienotā tālruņa 8345 darbība līdz 2021.gada 31.decembrim.
Tāpat tika noteikts, ka 2021.gadā izdevumi informatīvā tālruņa 8345
darbībai tiks segti no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem
gadījumiem”, izdevumiem nepārsniedzot 85 000 eiro.