Sestdiena, 27. decembris
Elmārs, Inita, Helmārs
weather-icon
+3° C, vējš 0.89 m/s, R vēja virziens

Dienvidu tilta būvniecības darbus sola pabeigt novembrī

Rīga, 11.jūl., LETA. Dienvidu tilta būvniecības darbi tiks pabeigti jau novembrī, bet estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai pabeigs vēl ātrāk, aģentūru LETA informēja AS “Dienvidu tilts” projekta vadītājs Dmitrijs Bahmanovs.

Pašlaik būvniecības darbi pie Dienvidu tilta un estakādēm pāri Krasta un Maskavas ielai rit pilnā sparā atbilstoši grafikam. Pēc tilta braucamās daļas, gājēju ietvju un veloceliņu betonēšanas pabeigšanas jūnijā šomēnes uzsākta hidrolizācija. Šā gada augustā un septembrī plānots veikt vienu no darbietilpīgākajiem noslēdzošajiem būvniecības posmiem – tilta un estakāžu brauktuves seguma asfaltēšanu. Daugavas Dienvidu šķērsojuma 1.kārtu plānots atklāt satiksmei jau šī gada novembra beigās.

 

“Pakāpeniski Dienvidu tilts un estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai iegūst savu īsteno vizuālo veidolu, kādu to ieraudzīsim šī gada beigās, kad Baltijā pēdējo 25 gadu laikā vērienīgākā, lielākā un sarežģītākā satiksmes infrastruktūras projekta pirmo kārtu atklās satiksmei. Estakādes, pievadceļus un tiltu ekspluatācijā Rīgas pilsētai nodos pakāpeniski – tiklīdz kāds posms uzbūvēts. Tomēr pilnībā jauno satiksmes mezglu Rīgas iedzīvotāji un viesi varēs izmantot līdz ar tilta atklāšanu transporta kustībai,” skaidroja Bahmanovs.

 

Patlaban uz tilta gājēju ietvēm un veloceliņa tiek ieklāta hidrolizācija – slānis, kas novērš ūdens iekļūšanu tilta klājā, bet drīzumā to plānots veikt arī uz braucamās daļas. Pēc tam saskaņā ar darbu secību šī gada augustā un septembrī tiks ieklāts asfalts – kopā aptuveni 22 000 kvadrātmetru platībā. Tas noslēgs nozīmīgu būvniecības posmu un varēs uzsākt barjeru, margu un apgaismojuma stabu konstrukciju uzstādīšanu.

 

Vienlaicīgi būvniecības darbi rit arī pie uzbērumu būves, kas savienos tiltu ar estakādēm un Slāvu dzelzceļa pārvadu. Tiklīdz uzbērums būs izbūvēts vienā līmenī ar estakādēm un Slāvu dzelzceļa pārvadu, darbu sāks ceļa būvētāji, kas uzklās asfalta segumu. Jau aptuveni augusta beigās plānots pabeigt trīs estakādes, kas nodrošinās transporta kustību abos virzienos pa Slāvu ielas kustības pārvadu: pirmā estakāde – virzienā uz centru, otrā – no centra, bet trešā – pagrieziens virzienā uz Maskavas ielu.

 

Šī būs pirmā trīs līmeņu transporta kustības būve Latvijā. Dienvidu tilts būs 34,28 metrus plats, 803 metrus garš ar sešām kustību joslām – pa trim katrā virzienā, kā arī gājēju ietvi un veloceliņu abās tilta pusēs. Virs tilta slejas seši piloni ar astoņām vantīm katram. Pirmās kārtas būvniecības darbi tika sākti 2004.gada novembrī.

 

Daugavas Dienvidu šķērsojuma pirmā kārta ietver trases izbūvi no Bauskas ielas Daugavas kreisajā krastā līdz Slāvu dzelzceļa pārvadam labajā krastā. Pirmās kārtas trases garums ir aptuveni 2,5 kilometri, savukārt kopējais Daugavas Dienvidu šķērsojuma garums ir astoņi kilometri.

 

Tilta būvniecības ģenerāluzņēmējs ir AS “Dienvidu tilts”, kurā apvienojušās sešas Latvijas celtniecības kompānijas, kuras ir specializējušās tieši tiltu izbūves darbos – SIA “Skonto būve”, AS “Latvijas tilti”, AS “BMGS”, SIA “Tilts”, SIA “Rīgas tilti” un SIA “Viadukts”.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.