Valsts a/s Latvijas dzelzceļš (LDz) noslēdzis pagājušo gadu ar kravu apgrozījumu +10 miljoni tonnu attiecībā pret 2010. gadu un +3 miljoni pret 2008. gadu, kad tika sasniegts iepriekšējais apgrozījuma rekords.
Starpvalstu kravu aprite seko Eiropas Centrālās bankas un ASV Federālo rezervju bankas naudas drukājamo mašīnu apgriezieniem. Nauda tiek laista apgrozībā praktiski neierobežotā daudzumā un naudas saņēmēji cenšas to ieguldīt energoresursos u.c. labumos, apsteidzot to cenu celšanos. Arī preču pārdevēji steidzas pārdot, lai ātrāk tiktu pie naudas, ko ātrāk iztērēt utt.
LDz uzdevums ir nodrošināt naudas kustību ar preču kustību. Nelaime tikai tā, ka bezskaidrās naudas emisija neprasa praktiski nekādus kapitālieguldījumus, kamēr dzelzceļa jaudu palielināšana ir ļoti dārgs pasākums.