Londona, 28.okt., LETA–FINANCIAL TIMES. Zviedrijas mobilo telekomunikāciju kompānijas “Tele2” reklāmas triks ar inscenētu meteorīta triecienu Latvijā nodrošinājis jaunu piemēru, kā mārketinga kampaņa var nest negatīvus rezultātus, brīdina finanšu laikraksts “Financial Times”.
“Tele2” solīja segt Latvijai izdevumus par armijas vienību, policistu un zinātnieku nosūtīšanu desmit metrus platā krātera izpētei, kas svētdien parādījās pie Mazsalacas.
Ziņas par Latvijas “meteorītu” pirmdien aplidoja visu pasauli, bet tikmēr armija norobežoja notikumu vietu, lai veiktu radiācijas mērījumus.
Tomēr pirmdien zinātnieki pauda šaubas, ka Mazsalacā nokritis meteorīts, un izteica pieņēmumu, ka tas ir cilvēku roku darbs. Vakarā to apstiprināja “Tele2”, atzīstot, ka tas bijis sakaru operatora organizēts inscenējums, kura mērķis bija iedvesmot Latvijas sabiedrību.
Zviedrijas telekomunikāciju kompānijas “Tele2” Stokholmas biroja pārstāve Pernilla Oldmarka aģentūrai “Press Association” pavēstīja, ka “meteorīta triku” izstrādājusi kompānijas Latvijas filiāle, bet to sankcionējusi mātes kompānija. “Tas pilnībā ir daļa no mārketinga kampaņas, kas sāksies drīzumā,” sacīja Oldmarka, atsakoties sniegt vēl kādu informāciju.
“Financial Times” norāda, ka ekonomiskās krīzes skartās Latvijas valdība nav pārāk sajūsmināta par “viltus meteorītu”, turklāt Iekšlietu ministrija pat apsver pārtraukt līgumu ar telekomunikāciju operatoru.