Ja zvanīsi savējiem, varēs runāt par velti! Aptuvenišādi un līdzīgi aicinājumi ik pa brīdim izskan no mobilo sakaru operatoru puses dažādās reklāmās.
Savējie, proti, ir tie, kas ir tajā pašā operatora tīklā. Tiesa, šim šķietami brīnišķīgajam piedāvājumam ir kāda nepavisam ne mazsvarīga nianse – ir jāzina, kurš tad īsti ir savējais. Pretējā gadījumā nieka minūte uz citu tīklu ar nodokli var maksāt pat 20 santīmu.
Ivars Umbraško ar portāla manabalss.lv starpniecību ir nolēmis, ka, lai viss būtu godīgi, zvanītājam zvana laikā ir jāzina, uz kuru operatoru viņš zvana. Par to varētu vēstīt īpašs signāls. Mobilie operatori tomēr viņa ideju neatbalsta.
«Es zinu, ka pastāv interneta lapas, kur var uzzināt, kādam operatoram tālruņa numurs ir piesaistīts. Esmu dzirdējis, ka viedtelefoniem ir aplikācija, kas uz ekrāna parāda, kādam operatoram tiek zvanīts. Tomēr es vairāk domāju par to vecmāmiņu, kuras priekšapmaksas kartē pēc zvana no Tele2 uz Biti pēc piecām minūtēm beidzās kredīts,» pauž I. Umbraško.
«Maksa par zvanu cita operatora klientam ir dārga. Un tas ir kā nopirkt veikalā maizi, aiziet mājās, apēst to un tikai tad uzzināt, cik tā maksā.»
Viņa ideja – pakalpojuma sniedzējam jāpiedāvā iespēja pirms zvana uzzināt, kādam operatoram tiek zvanīts un cik tas maksās.