Pārbaudot pretenzijas par elektronisko sakaru kvalitāti, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) secinājusi, ka visbiežāk pērn Latvijas iedzīvotāji sūdzējušies par televīzijas un interneta pakalpojumiem.
Taču reāli sodīts neviens pakalpojumu sniedzējs nav.
«Lielākoties pakalpojumu sniedzēji līgumā paredzēto nav pārkāpuši. Bieži ir gadījumi, ka līguma pirmajā lapā tiek solīts, piemēram, interneta ātrums līdz 100 megabitiem sekundē, bet trešajā lapā kā garantētais ātrums ir minēts pavisam cits cipars – daudz mazāks. Šādā gadījumā līgumā noteiktais nav pārkāpts un vienīgais, ko varam ieteikt – pirms parakstīšanas rūpīgi izlasīt visu līguma tekstu,» sacīja SPRK Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktora vietnieks Aleksandrs Čerņakovs Neimarks.
Pēc viņa teiktā, tomēr aptuveni 10 procenti no visiem pārbaudītajiem gadījumiem ir bijuši tādi, kuros nav bijis nodrošināts līgumā paredzētais. Diemžēl pašreizējā likumdošana šādos gadījumos paredz iespēju klientiembsaņemt vien kompensāciju, bet likumā nav ietverta norma, kas ļautu klientam lauzt līgumu pirms termiņa bez soda sankciju piemērošanas.