Apdrošinātāji apsver iespēju kardināli mainīt auto OCTA atlīdzību pieteikšanas kārtību.
Līdz šim Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) atlīdzību ceļu satiksmes negadījumā cietušais pieprasīja no tā apdrošinātāja, kas apdrošinājis avārijas izraisītāja civiltiesisko atbildību.
Savukārt šobrīd tiek izskatīti priekšlikumi ieviest t.s. tiešo zaudējumu regulēšanas sistēmu, kas paredzētu iespēju cietušajam zaudējumu atlīdzības saņemšanai vērsties pie sava apdrošinātāja, pie kā pirkta OCTA polise. Tālāk šī apdrošinātāja uzdevums būtu atgūt izmaksātos līdzekļus no vainīgā auto apdrošinātāja, DB minēja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.
Ieviešot tiešo zaudējumu regulēšanas sistēmu Latvijā, autovadītājam būtu iespēja izvēlēties apdrošinātāju, kurš gan pārdos polisi, gan izmaksās apdrošināšanas atlīdzību. Tas nozīmē, ka OCTA no izteikta cenas produkta (šobrīd daudzi izvēlas apdrošinātāju, vērtējot tikai OCTA cenu) kļūs par servisa produktu – apdrošinātāji būs ieinteresēti rūpēties par OCTA atlīdzību izmaksu procesa kvalitāti un klienta ērtībām.