Ņemot vērā, ka
īstermiņa sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanas konkursā Iepirkumu
uzraudzības birojs pārvadātāju iesniegumus atzinis par nepamatotiem, šodien,
2021. gada 22. oktobrī, Iepirkumu komisija ir uzsākusi piedāvājumu
vērtēšanu. Par to informē VSIA “Autotransporta direkcija” sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone.
Kopumā uz 12 maršrutu tīkla daļām tika iesniegti 24 piedāvājumi.
Īstermiņa konkurss tika izsludināts, lai nodrošinātu
sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību laikā, kad esošajiem līgumiem
būs beidzis termiņš, bet jaunie vēl nebūs stājušies spēkā. Līgums ar konkursa
uzvarētāju tiks noslēgts līdz 2022. gada beigām. Šajā
konkursā aizvien tiks atsevišķi izdalīti vietējās nozīmes un starppilsētu
maršruti.
Konkursā par sabiedriskā transporta
pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2032. gadam septiņās maršrutu tīkla daļās
pakalpojumu uzsākšana ir paredzēta no 2023. gada 1. janvāra, bet
īstermiņa līgumu termiņš beidzas šī gada 31. decembrī un pastāv iespēja
tos pagarināt tikai uz sešiem mēnešiem, tāpēc Autotransporta direkcija,
saskaņojot ar Sabiedriskā transporta padomi un ievērojot Eiropas
Parlamenta un Padomes Regulā Nr.1370/2007 noteikto, pieņēma lēmumu izsludināt
iepirkumu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no
2022. gada 1. janvāra līdz 31. decembrim.
Īstermiņa sabiedriskā
transporta pakalpojumu konkursā tika iesniegti 24 piedāvājumi, kurus iesniedza
11 pretendenti (viens pārvadātājs vai pārvadātāju apvienība). Maršrutu tīkla
daļā “Austrumi” tika iesniegts viens piedāvājums, “Dobele” – trīs piedāvājumi,
“Jelgava” – divi piedāvājumi, “Madona” – viens piedāvājums”, “Centrs 2” – divi
piedāvājumi, “Gulbene, Alūksne, Balvi” – divi piedāvājumi, “Rēzekne, Ludza” –
viens piedāvājums, “Talsi” – divi piedāvājumi, “Tukums” – četri piedāvājumi,
“Valmiera, Valka, Smiltene” – viens piedāvājums, “Ventspils” – trīs
piedāvājumi, “Ogre” – divi piedāvājumi.
Līgums ar konkursa uzvarētājiem tiks
slēgts tikai līdz 2022. gada beigām, tāpēc noteiktās kvalitātes prasības
ir tādas, ko pārvadātāji nodrošina jau šobrīd un kuru izpildei papildu
investīcijas nav nepieciešamas. Noteikts, ka temperatūrai autobusa salonā jābūt
robežās no +160C līdz +240C atbilstoši sezonai, kā arī 10% autobusu jābūt
pielāgotiem personu ar funkcionāliem traucējumiem pārvadāšanai. Informācijas
paziņošanai autobusa salonā par gaidāmajām pieturām jābūt audio vai vizuālā
formātā. Starppilsētu maršrutos autobusu vidējais vecums nedrīkstēs būt lielāks
par 10 gadiem un jābūt nodrošinātai iespējai autobusā iegādāties biļeti,
maksājot ar bezkontakta norēķinu karti. Savukārt vietējās nozīmes maršrutos
autobusu vidējais vecums nevarēs būt vairāk par 20 gadiem, bet katra atsevišķa
autobusa vecuma nevarēs pārsniegt 25 gadus.
Konkurss par
sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2022. gada beigām
maršrutu tīkla daļā “Austrumi”, “Centrs-2”, “Dobele”, “Gulbene, Alūksne,
Balvi”, “Jelgava”, “Madona”, “Ogre”, “Rēzekne, Ludza”, “Talsi”, “Tukums”,
“Valmiera, Valka, Smiltene” un “Ventspils” tika izsludināts šā gada augustā. Ņemot vērā, ka
maršrutu tīkla daļā “Ogre” jaunie iepirkuma līgumi stāsies spēkā
2022. gada 1. jūlijā un nav iespējas pagarināt spēkā esošo līgumu,
šajā maršruta tīkla daļā konkurss ir izsludināts ar līguma termiņu uz sešiem
mēnešiem.