Sestdiena, 27. decembris
Elmārs, Inita, Helmārs
weather-icon
+3° C, vējš 3.13 m/s, R-DR vēja virziens

"Mona Lisa" apsaimniekotāji: Kuģa avārijā vainīga apkalpe

Rīga, 6.maijs, LETA. Kruīza kuģis “Mona Lisa” uz sēkļa uzskrējis kuģa apkalpes vainas dēļ, aģentūrai LETA norādīja kuģa apsaimniekotāja “Lord Nelson Seereisen” pārstāve. To apliecina arī Latvijas Jūras administrācijas pārstāvji.

Pēc “Lord Nelson Seereisen” rīcībā esošās informācijas, kuģim nav nodarīti būtiski bojājumi un jau sestdien, 10.maijā, to cer sagaidīt atpakaļ Vācijā. Pagaidām nav veikti aprēķini par zaudējumiem, ko izraisījis šis incidents. “Kuģa pasažieri saņems kompensācijas, par notikušo jau ir informēts apdrošinātājs,” Vācijas izdevums “Spiegel” citē rēderejas vadītāju Herbertu Ferveru, kurš bijis uz kuģa. Kopējie zaudējumi, pēc viņa domām, visticamāk, būs krietni lielāki nekā miljons eiro (700 000 latu).

 

Katrs pasažieris par kruīzu samaksājis vidēji 1400 eiro (1000 latu). Desmit dienu kruīzs sākās 1.maijā Vācijas ostā Ķīlē un kuģis jau bija piestājis Polijas ostā Gdaņskā. Bija iecerēts, ka kuģis apmeklēs arī Rīgu, Tallinu, Sanktpēterburgu un Helsinkus.

 

Fervers norāda, ka kapteinis bijis “pieredzējis vīrs”. Viņš apliecina, ka ne kapteinis, ne citi virsnieki negadījuma brīdī nav bijuši alkohola ietekmē.

Latvijas Jūras administrācijas Avāriju izmeklēšanas nodaļas vecākais inspektors Staņislavs Čakšs aģentūrai LETA sacīja, ka kuģa uzskriešana uz sēkļa Irbes jūras šaurumā, visticamāk, ir notikusi kuģa stūrmaņa rupjas kļūdas dēļ.

Šāds secinājums ir radies pēc kuģa apkalpes paskaidrojumu saņemšanas. Čakšs sacīja, ka stūrmanis nav spējīgs pamatot šo kļūdu.

 

Čakšs arī atzīmēja, ka izskanējusī informācija par to, ka kuģa apkalpe un tostarp kapteinis būtu atradušies alkohola reibumā, nav apstiprinājusies. Saņemtie alkohola testa rezultāti par to neliecina.

 

Latvijas Jūras administrācijas sabiedrisko attiecību speciāliste Sarma Kočāne aģentūrai LETA sacīja, ka pilnīga incidenta pārbaude notiks pēc tam, kad kuģis tiks nogādāts ostā. Kuģa pārbaudi veiks Latvijas Jūras administrācija, Bahamu salas, kur reģistrēts kuģis, vai arī sadarbojoties abām pusēm.

 

Kā ziņots, pirmdien tika veikta pasažieru evakuācija no kuģa. Kopumā ar Jūras spēku kuģiem no “Mona Lisa” evakuēti 662 cilvēki, tostarp visi pasažieri – 651 – un 11 kuģa komandas locekļi. Uz kuģa pēc kapteiņa lēmuma palikuši 332 kuģa komandas locekļi, aģentūru LETA informēja Krasta apsardzes dienesta preses virsniece Liene Ulbina.

 

Uz kuģa atradās galvenokārt Vācijas pilsoņi, taču bija arī pasažieri no Grieķijas, Nīderlandes, Norvēģijas, Čehijas, Spānijas un Anglijas.

 

Cilvēku evakuācijā bija iesaistīti Jūras spēku kuģi “Varonis”, “Virsaitis”, “Kristaps” un “Gaisma”, kā arī Valsts robežsardzes kuģi “Tīra” un “Randa”, bet palīdzību gatavs sniegt arī Zviedrijas Krasta apsardzes kuģis “KBV-201”.

 

Kruīza kuģis 4.maija rītā plkst.7.25 uzskrēja uz sēkļa Irbes šaurumā, 18 kilometrus no krasta.

 

Kā aģentūru LETA informēja Krasta apsardzes dienestā, kuģa “Mona Lisa” garums ir 201 metrs, platums – 27 metri, bet iegrime – 8,7 metri. Kuģis pirms aptuveni 50 gadiem būvēts Skotijas pilsētā Glāzgovā un sver aptuveni 29 000 tonnu. Šis nav pirmais incidents kuģa vēsturē.

 

Kruīza kuģis pieder Grieķijā reģistrētai rēderejai “Leonardo Shipping”, bet to apkalpo Vācijas kuģošanas kompānija “Lord Nelson Seereisen”. Kapteinis ir no Grieķijas, bet divi palīgi – no Ukrainas.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.