Lai arī kopš pavasara pieaug bažas par jaunu recesiju globālajā ekonomikā, kas ievērojami samazinājusi fosilā kurināmā vērtību pasaules preču biržās, Latvijā būtiskas degvielas cenu izmaiņas nav notikušās.
95. benzīna cenas svārstīšanās nedaudz zem 90 santīmiem bija vērojama septembrī, taču patlaban degvielas cenas atkal pietuvojušās savam vēsturiskajam maksimumam, un 95. benzīna cena vairumā degvielas uzpildes staciju svārstās 92 – 93 santīmu robežās.
Kā galvenie argumenti augstajām degvielas cenām ir resursu izsīkšana, akcīzes nodokļa likmes pieaugums un tas, ka naftas cenu kritums tiešā mērā nenozīmē tūlītēju lētāku degvielu mazumtirdzniecībā.
«Pieprasījums pēc produktiem, kas ražoti no dabas resursiem, visu laiku pieaug.
Mēs to nejūtam te, Skandināvijā un Baltijā, bet daudz kur citur pasaulē to jūt – gan Āzijā, gan Latīņamerikā. Jebkurš pieprasījuma pieaugums var radīt resursu cenu kāpumu nākotnē. Tāpēc arī dabas resursu cenas iet uz augšu, vienalga, vai tas ir zelts vai naftas produkti, vai kas cits. Nedomāju arī, ka šajā ziņā nākotnē varētu notikt lielas izmaiņas,» norāda Latvija Statoil bijušais izpilddirektors Sandis Šteins.