Otrdiena, 23. decembris
Viktorija, Balva
weather-icon
+-5° C, vējš 2.49 m/s, ZA vēja virziens

Nomaina "Pasažieru vilciena" vadību

Rīga, 18.maijs, LETA. AS “Pasažieru vilciens” (PV) valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds šodien iesniedzis atlūgumu un satiksmes ministrs Aivis Ronis to ir pieņēmis, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja satiksmes ministra biroja vadītājs Aivis Freidenfelds.

Ronis uzskata, ka PV jauno vilcienu iepirkumu procesā jāturpina aktīva virzība, jo pasažieru dzelzceļa pārvadājumos Latvijā ir nepieciešami jauni elektrovilcieni un dīzeļvilcieni.  

“Jauno vilcienu daļēja izgatavošana notiktu Latvijā, tādējādi tiktu attīstīta vietējā ražošana un tiktu radītas jaunas darba vietas, kas šobrīd Latvijā ir būtiski nepieciešamas,” uzsver Ronis.

 

Satiksmes ministrs ierosināja Freivaldam, ņemot vērā viņa līdzšinējo pieredzi, kļūt par PV konsultantu.

Lai nodrošinātu turpmāku PV vilcienu uzņēmuma vadību un turpinātu iepirkuma konkursa efektīvu virzību, Satiksmes ministrija kā uzņēmuma akcionārs ir pieņēmusi lēmumu par jauna PV valdes priekšsēdētāja iecelšanu.

 

Par valdes priekšsēdētāju iecelts Artis Birkmanis, līdzšinējais VAS “Latvijas Gaisa satiksme” valdes loceklis. Birkmanis ir ieguvis maģistra grādu biznesa vadībā Rīgas Starptautiskajā ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolā. Darba pieredze saistīta ar banku sektoru, līzinga un investīciju kompānijām.

 

Kā ziņots, PV jau ilgāku laika ir ierauta skandālā ap jauno vilcienu iepirkumu – vispirms uzņēmums ilgstoši nespēja izvēlēties vilcienu ražotāju, bet tagad radušās bažas par noslēgtā līguma atbilstību iepriekš izvirzītajiem nosacījumiem.

 

Jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu).

 

Eiropas Komisija (EK) brīdinājusi Latviju, ka, turpinot īstenot PV un Spānijas uzņēmuma “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A.” (CAF) parakstīto jauno pasažieru vilcienu piegādes līgumu, tai var pašai nākties maksāt 100 miljonus latu, kuri iepirkumā paredzēti kā Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzfinansējums, teikts EK nosūtītajā vēstulē Finanšu ministrijai (FM).

 

Vēstulē esot uzsvērts, ka, turpinot īstenot parakstīto līgumu, valsts iestādes ne tikai pārkāps ES publisko iepirkumu noteikumus, bet arī var tikt izskatīta iespēja piemērot finanšu korekciju 100% apmērā, proti, Latvijas pusei pašai nāktos segt 100 miljonus latu, kuri paredzēti kā līdzfinansējums no Kohēzijas fonda.

 

SM uzsver, ka PV kā līgumslēdzējai pusei, FM kā ES fondu vadošajai iestādei un SM kā atbildīgajai nozares ministrijai un ES fondu atbildīgajai iestādei ir jāveic visas iespējamās darbības, lai noskaidrotu visus apstākļus, kas var ietekmēt tālākos lēmumus. Satiksmes ministrs uzdevis SM un PV pārstāvjiem, pieaicinot FM pārstāvjus, tuvākajā laikā doties uz Briseli un tikties ar EK amatpersonām, lai pārrunātu esošo situāciju un tās iespējamos risinājumus attiecībā uz ritošā sastāva modernizācijas iepirkumu.

PV vadība gan noraida bažas par iespējamu līgumu punktu neatbilstību sākotnējam variantam un uzsver, ka, izsludinot konkursu, bija sajaukti kopā divi līgumi – iepirkuma un uzturēšanas.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.