Satiksmes (SM) un Tieslietu ministrija (TM) kopā ar Valsts kanceleju (VK) pašlaik vērtē nacionālās aviokompānijas airBaltic šefa un līdzīpašnieka Bertolta Flika darbību valstij daļēji piederošajā aviokompānijā.
Pieļaujams, ka par B.Flika darbību likumību varētu tapt iesniegums tiesībsargājošajām iestādēm. Valdības nolīgtais konsultants Prudentia gatavo potenciālos scenārijus valsts turpmākajai rīcībai ar airBaltic, kas paredz vai nu pilnībā pārņemt kontroli kompānijā, vai piedalīties tās glābšanā kopā ar airBaltic privāto akcionāru Baltijas aviācijas sistēmas (BAS).
Abi scenāriji prasīs ievērojamus ieguldījumus no valsts maka, abos paredzēta B. Flika nomaiņa.
«Biznesa plāns, ko Flika kungs pērn valdībā prezentēja, ir ticis realizēts kardināli citādi. Un to nevar norakstīt tikai uz ārējiem apstākļiem,» atzīst SM valsts sekretārs Anrijs Matīss. Jautājums ir, vai nākotnē privātais akcionārs būs BAS, jo, piepildoties scenārijam, kurā valsts izpērk BAS akcijas, nāksies meklēt jaunu partneri.
Kopējais valsts ieguldījums, izpērkot BAS akcijas, sedzot aviokompānijas zaudējumus un veicot nepieciešamos ieguldījumus, var sasniegt ap 170 miljoniem latu.