Sabiedriskais transports kursēs retāk, cenas nekāps. Valsts dotācijas samazinājums par desmit miljoniem latu salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu liek pašvaldībām kopā ar plānošanas reģioniem, uzņēmējiem un Autotransporta direkciju jūtami samazināt reisu un maršrutu skaitu.
Straujais degvielas cenas kāpums par 15% salīdzinājumā ar vidējo cenu pērn situāciju padara aizvien neprognozējamāku. Daudzi pasažieru pārvadāšanā iesaistītie uzņēmēji norāda – patlaban baudām trekno gadu saimniekošanas sekas, kad, piemēram,
maršrutus izsolīja ar politiķiem saistītām, nesen dibinātām firmām un bez pamatojuma par
aizdevuma naudu pirka dārgus autobusus.
Pārmetumi par sabiedrisko transportu atbildīgajai Autotransporta direkcijai (ATD) dzirdami arī par reisu un maršrutu plānošanu – nereti vietējās nozīmes un starppilsētu autobusi brauc ar nelielu laika intervālu, autobusu un vilcienu pienākšanas un atiešanas grafiki nav saskaņoti.
Satiksmes ministrs Uldis Augulis un jaunais ATD vadītājs Normunds Narvaišs vakar preses konferencē nevarēja nosaukt šajā gadā iecerēto reisu un maršrutu samazinājuma skaitļus, tāpēc ka ieteikumi būšot gatavi līdz 1. jūnijam.