Sestdiena, 20. decembris
Arta, Minjona
weather-icon
+2° C, vējš 0.89 m/s, R-DR vēja virziens

Patērētāju tiesību aizsardzības centra padomi, izvēloties tūrisma pakalpojumus

Atsākoties
aktīvai ceļojumu sezonai un ņemot vērā valstī izsludinātās
ārkārtas situācijas laikā saņemtās patērētāju sūdzības, kā
arī sniegtās konsultācijas par ceļojumu apdrošināšanas
pakalpojumiem, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC)
sniedz ieteikumus patērētājiem saistībā ar kompleksā tūrisma
pakalpojuma sniedzēja izvēli un ceļojumu apdrošināšanu.

PTAC
aicina patērētājus
pirms
ceļojumu iegādes:

  • Pārbaudīt,
    vai tūrisma pakalpojuma sniedzējs ir reģistrējies PTAC
    uzturētajā Tūrisma operatoru un aģentu datubāzē, un izvēlēties
    tikai licencētus un reģistrētus tūrisma pakalpojuma sniedzējus.

  • Pārbaudīt,
    vai tūrisma pakalpojuma sniedzējs ir operators (ceļojuma
    organizators) vai aģents (ceļojuma pārdevējs), kas darbojas
    operatora vārdā, noskaidrojot, vai datubāzē ir informācija par
    operatoriem, ar kuriem aģents sadarbojas, un vai attiecīgajiem
    operatoriem ir nodrošinājums.

  • Lai
    izvairītos
    no nepatīkamiem pārpratumiem, salīdzināt dažādu tūrisma
    pakalpojumu sniedzēju piedāvājumus, pievēršot uzmanību ne
    tikai cenai, bet arī tam, kādi pakalpojumi iekļauti piedāvājumā.

  • Rūpīgi
    iepazīties ar sniegto pirmslīguma informāciju un līguma
    noteikumiem, īpašu uzmanību pievēršot šādām lietām:

attiecībā
uz pirmslīguma
informāciju:

  • Iegādājoties
    ceļojumu no tūrisma aģenta
    ,
    pārbaudīt, vai ir norādīts, kurš tūrisma
    operators

    ir sagatavojis konkrēto ceļojumu, kā arī, vai ir norādītas
    galvenās tūrisma pakalpojuma īpašības – ceļojuma norises
    datums, nakšu skaits, cenā
    iekļauto pakalpojumu apjoms

    u.tml.

  • Vai
    ir norādīta
    maksāšanas
    kārtība
    ,
    tostarp jebkāda summa vai cenas procentuālā daļa, kas jāmaksā
    kā pirmais maksājums
    ,
    un atlikušās daļas samaksas grafiks, kas ceļotājam jāmaksā,
    kā arī, kuri pakalpojumi
    ietilpst cenā
    ,
    bet par kuriem jāveic
    papildus maksājumi
    .

  • Vai
    norādīts
    termiņš
    pirms
    ceļojuma sākuma,
    kurā
    tūrisma operators
    var izbeigt
    kompleksā
    tūrisma pakalpojuma
    līgumu, ja dalībnieku skaits nav sasniegts
    .

Attiecībā
uz līgumā
iekļauto informāciju:

  • Vai
    nor
    ādīts
    tūrisma operatora

    un, ja attiecināms, tūrisma aģenta nosaukums
    (firma) un faktiskā adrese
    ,
    kā arī tālruņa
    numurs

    un elektroniskā pasta adrese, lai nepieciešamības gadījumā
    ceļotājs ceļojuma laikā varētu sazināties ar pakalpojumu
    sniedzēju.

  • Vai
    nor
    ādīts
    nodrošinājuma izsniedzēja

    (apdrošināšanas sabiedrības, kredītiestādes) nosaukums
    (firma) un kontaktinformācija

    un PTAC
    kontaktinformācija
    .

  • Vai
    līgumā/līguma
    apstiprinājumā ir ietverta visa pirmslīguma
    informācija par ceļojuma galvenajām sastāvdaļām
    ,
    kas
    nodrošinās to, ka tūrisma operatoram jāizpilda pirms līguma
    noslēgšanas solītais.

  • Vai
    norādīta
    ceļojuma kopējā
    cena
    ,
    ieskaitot nodokļus un visas papildu maksas, maksājumus un citas
    izmaksas, vai, ja minētās izmaksas nevar pamatoti aprēķināt
    pirms līguma noslēgšanas, – un ietverta norāde par to, kāda
    veida papildu
    izmaksas
    ceļotājam
    vēl varētu nākties segt.

  • Vai
    ietvertas patērētāja
    tiesības jebkurā brīdī pirms
    kompleksā tūrisma pakalpojuma sākuma izbeigt kompleksā tūrisma
    pakalpojuma līgumu
    ,
    samaksājot
    samērīgu (kādu) līguma
    izbeigšanas maksu
    .

  • Vai
    norādīta
    informācija par brīvprātīgu
    vai obligātu apdrošināšanu.

  • Vai
    norādīta
    strīdu risināšanas kārtība,
    kur ceļotājam vērsties

    gadījumā,
    ja tūrisma operators atsakās izpildīt ceļotāja prasījumu vai
    ceļotāju neapmierina tūrisma operatora piedāvātais risinājums.

  • Vai
    ietvertas ceļotāja
    tiesības nodot
    līgumu citai personai
    .

  • Līgumā
    nedrīkst tikt iekļauti noteikumi, kas ļauj tūrisma
    operatoram vienpusēji grozīt līguma noteikumus

    (visbiežāk noteikumus, kas attiecas uz ceļojuma apmaksas kārtību
    un termiņiem, kā arī ceļojuma maršrutu) izņemot gadījumu, ja
    tūrisma operators šādas tiesības ir paredzējis kompleksā
    tūrisma pakalpojuma līgumā, izmaiņas ir nenozīmīgas (tās
    nemaina līguma būtiskās sastāvdaļas un neietekmē kopējo
    kompleksā tūrisma pakalpojuma sniegšanu) un tūrisma operators
    par izmaiņām informē attiecīgo ceļotāju skaidrā, saprotamā
    un uzskatāmā veidā (uz pastāvīga informācijas nesēja).

Attiecībā
uz ceļojumu apdrošināšanu:

  • Slēdzot
    ceļojumu apdrošināšanas līgumu, rūpīgi izlasīt un iepazīties
    ar līguma noteikumiem un nepieciešamības gadījumā lūgt sniegt
    skaidrojumu par visiem neskaidrajiem jautājumiem apdrošināšanas
    pakalpojuma sniedzējam.

  • Pārliecināties,
    vai izvēlētā apdrošināšanas polise sedz visus iespējamos
    riskus, kas, jūsuprāt, varētu rasties ceļojuma laikā.
    Iepazīties ar apdrošināto risku aprakstu, apdrošinājuma summu
    un
    pašriska apmēru.

  • Rūpīgi
    iepazīties ar apdrošināšanas līgumā (gan polisē, gan
    noteikumos) noteiktajiem izņēmuma gadījumiem, iespējamiem
    papildus izņēmumiem katra apdrošinātā riska aprakstā un
    speciāliem izņēmumiem, kas var būt norādīti jūsu
    apdrošināšanas polisē, kādos apdrošinātājs neatlīdzinās
    zaudējumus.

  • Pirms
    ceļojuma
    apdrošināšanas līguma noslēgšanas pēc iespējas precīzāk
    informēt apdrošināšanas pakalpojuma sniedzēju par jūsu
    ceļojumu un iespējamām aktivitātēm ceļojuma laikā, lai
    izvēlētos sev vispiemērotāko ceļojuma apdrošināšanu.

  • Iegādājoties
    ceļojuma apdrošināšanas polisi, lūgt apdrošināšanas
    pakalpojuma sniedzējam sniegt skaidrojumu, kā jums rīkoties
    gadījumā, ja ceļojuma laikā ir noticis nelaimes gadījums un
    jums nākas vērsties attiecīgās valsts ārstniecības iestādē,
    t.sk., noskaidrot, kādas ārstniecības izmaksas sedz jūsu
    izvēlētā apdrošināšana.

  • Pirms
    ceļojuma
    apdrošināšanas līguma noslēgšanas pārliecināties, vai līguma
    noteikumos ir paredzēts, ka apdrošināšanas pakalpojuma sniedzējs
    sedz arī riskus, kas saistīti ar ceļojuma atcelšanu vai
    piespiedu pārtraukšanu ceļojumu laikā dažādu iemeslu dēļ.
    PTAC vērš uzmanību, ka epidēmija un pandēmija lielākajai daļai
    apdrošinātāju ir iekļauta izņēmumos kā nepārvaramas varas
    (Force
    Majeure
    )
    apstāklis, kā rezultātā radušos zaudējumus apdrošinātājs
    nesedz. Ja apdrošinātājs piedāvā iekļaut jūsu apdrošināšanas
    līgumā ar Covid-19 infekcijas izplatību vai saslimšanu saistītu
    risku, pārliecinieties, kādi tieši apdrošināšanas gadījumi ir
    iekļauti.

Ar
papildus noderīgu
informāciju, dodoties ceļojumā, varat iepazīties šeit.

20210722-1644-turisms-01.png

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.