Sestdiena, 27. decembris
Elmārs, Inita, Helmārs
weather-icon
+2° C, vējš 1.79 m/s, R vēja virziens

Pētījums: 57% autoīpašnieku pēdējā gada laikā ir apmeklējuši autoservisu

Rīga, 27.nov., LETA. Vairāk nekā 57% auto īpašnieku pēdējā gada laikā ir apmeklējuši autoservisu, liecina līzinga devēja “Hansa līzings” veiktā aptauja.

Savukārt 5% bijuši spiesti profesionālu auto mehāniķu pakalpojumus izmantot vairāk nekā desmit reizes.

 

Ne reizi šā gada laikā auto servisa pakalpojumus nav nācies izmantot 23,8% automašīnu īpašnieku, savukārt piecas līdz desmit reizes – 13,5%.

 

SIA “Hansa līzings” direktores vietnieku Danilu Ruļovu priecē fakts, ka Latvijā ir tik daudz atbildīgu autovadītāju, kuri rūpējas par saviem spēkratiem un regulāri apmeklē servisus, lai sekotu līdzi automašīnas tehniskajam stāvoklim. Tāpat ir gandarījums, ka 23,8% autovadītājiem nav radusies vajadzība apmeklēt servisu. Tas norādot, ka viņi izvēlējušies labus, jaunus un drošus auto.

 

Jaunas automašīnas lietotājam servisa apmeklējumu biežumam, ja tiek ievēroti visi automašīnas ekspluatācijas noteikumi, gada laikā nevajadzētu pārsniegt trīs reizes. Tas ietver gan regulārās tehniskās apkopes veikšanu, ja sasniegts noteiktais nobraukums, vai arī pienācis kārtējās tehniskā apkopes laiks, ievērojot noteikto kilometrāžas intervālu, gan ziemas un vasaras riepu, spuldzīšu un logu tīrītāju nomaiņu, kā arī neparedzēta defekta pārbaudi.

 

Ja jaunai automašīnai servisa pakalpojumi vajadzīgi biežāk nekā desmit reizes gadā, visticamāk, ir zināmas problēmas ar konkrētā automobiļa modeļa tehnisko izpildījumu.

 

Tāpēc, lai nodrošinātos pret problēmām saistībā ar automašīnas remontu, ir būtiska garantijas noteikumu izpratne. Īpaša uzmanība jāpievērš atrunām noteikumos, lai neizrādītos, ka automašīnai ir garantija uz trim gadiem vai 100 000 kilometru nobraukumu, bet uz ritošās daļas detaļām garantija ir tikai 40 000 kilometru. Šādas nianses gan parasti netiek reklamētas.

 

Ruļovs uzsvēra, ka arvien nozīmīgāka Latvijā kļūst servisu noslogotības problēma. Vidējais rindā uz remontdarbiem gaidīšanas laiks, ar ko sastapušies uzņēmuma klienti, svārstās no trim dienām līdz trim nedēļām, savukārt uz virsbūves remontu var sanākt gaidīt pat divus mēnešus.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.