“Piena iepirkuma cena pērn kāpa par 45%, bet produktu pārdošanas cena par 12 – 15%. Piena izejvielas cena pieauga, jo pieauga pieprasījums pēc industriālajiem produktiem, ko ražo visās Baltijas valstīs.
Piena produktu cena kāpa saistībā ar iepirkuma cenas kāpumu. Svarīgi, ka šī cena pieauga mazāk nekā piena iepirkuma cena. Straujāku kāpumu neļāva cilvēku pirktspēja un tirgotāju rūpes par apgrozījuma kritumu,” tā aizvadītā gada norises piena un piena produktu tirgū vērtē a/s “Tukuma piens” valdes loceklis Edmunds Jansons.
SIA “Elpa” direktors Gundars Sisenis pieļauj vien nelielas piena izejvielas svārstības šā gada pirmajos trīs mēnešos. Tas gan nenozīmē arī nelielas cenu svārstības veikalos. Iemesls ir piena pārstrādes
uzņēmumu jau agrāk iesniegtie pieteikumi cenas celšanai.
Veikalu “Rimi” un “Maxima” pārstāvji apstiprina pieteikumu saņemšanu par cenas celšanu piena produktiem. Prasītais cenas kāpums ir vidēji 5 – 15%.
Pārstrādes uzņēmumu pārstāvju novērojumi rāda, ka, neraugoties uz sadārdzinājumu, piena produktu pārdošana tomēr lēnām pieaug.