Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) izstrādājusi izmaiņas noteikumos, lai atteiktos no līmeņiem vidusskolas centralizēto eksāmenu vērtējumos, atstājot tikai procentuālo vērtējumu un paredzot, ka sasniegumus izteiks, norādot gan kopējo, gan atsevišķu eksāmenu daļu procentuālo novērtējumu.
IZM atzīst, ka pašreizējā metodika nav konsekventa un apgrūtina rezultātu salīdzināšanu starp dažādiem mācību priekšmetiem dažādos gados. Pēc ministrijas domām, izsakot eksāmenu rezultātus tikai procentos un atsakoties no burtiem, jauno studentu atlase Latvijas augstākajās izglītības iestādēs būs uzskatāmāka un saprotamāka, būs vieglāk analizēt arī rezultātus. Izglītības un zinātnes ministrs Rolands Broks (ZZS) iepriekš skaidrojis, ka, atsakoties no līmeņiem, vērtējumi būtu objektīvāki un korektāki.
«Ja vērtē pēc A vai B līmeņiem, reizēm sanāk, ka vērtējums ir nekorekts. Piemēram, A līmenis sākas no 92 procentiem, tad B līmenis ir līdz 91 procentam. Lai novērtējumi būtu objektīvāki, plānots atstāt tikai procentu sadaļu,» jau pavasarī norādījis ministrs.