Neraugoties uz to, ka par valsts ekonomikas izaugsmes stūrakmeni vēl aizvien tiek uzskatīts eksports, tieši vietējo patērētāju aktivitātes Latvijas ražotājiem mīkstina globālās recesijas draudu radītās negācijas attiecībā uz saražotās produkcijas cenām.
Oktobrī apstrādes rūpniecības uzņēmumu ražotāju cenas salīdzinājumā ar atbilstošu laika periodu iepriekšējā gadā palielinājušās par 5,6%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Šis pieaugums ir par 2,3 procentpunktiem mazāks nekā trīs mēnešus iepriekš un varētu liecināt, ka iespējamās globālās recesijas elpu pakausī sajūt arī Latvijas rūpnieki.
Tomēr statistiķu aprēķini liecina, ka tas, kas neizdodas ārvalstu tirgos, lielā mērā tiek kompensēts ar vietējās ekonomikas aktivizēšanos. Kamēr eksporta tirgos realizētā produkcija gada laikā ir sadārdzinājusies par 4,6%, vietējā tirgū šis rādītājs sasniedz 6,8%, tādējādi cenu uzturēšanai Latvijas patērētājs sāk ieņemt aizvien nozīmīgāku vietu.