Rīga, 1.jūl., LETA. Starptautiskā lidosta “Rīga” aktīvi iesaistījusies privāto lidmašīnu apkalpošanas biznesā, raksta žurnāls “Kapitāls”.
Darbību šajā jomā lidosta “Rīga” sākusi šogad. Pašlaik lidostā atrodas 20 tā saucamās biznesa aviācijas lidmašīnas, kuras tomēr nevar saukt par mazo aviāciju, jo šajā spektrā ir arī lielie “Boeing”.
Lidostas valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters žurnālam atzīst, ka šī biznesa niša un specifika tiek pārņemta no vecās Eiropas. Lidosta un kompānijas, kas apkalpo privāto aviāciju, strādā līdzīgi kā privātbaņķieri. Jautājums ir par drošību, konfidencialitāti un servisu. Cilvēki un kompānijas, kuras var atļauties šādu nopietnu un dārgu tehniku, grib saņemt attiecīgu servisu.
Lidosta “Rīga” tiešā veidā pārvilina klientus arī no Ženēvas lidostas, kura šajā jomā Eiropā ir viena no labākajām, jo klientiem no NVS Rīgas tuvums ir izdevīgāks.
“Ja klients dzīvo Maskavā vai Sanktpēterburgā, mēs esam tikai stundas lidojuma attālumā, un, kā izteicās viens no klientiem, kamēr Maskavā izbrauc cauri sastrēgumiem līdz lidostai, izsauktā lidmašīna no Rīgas jau ir klāt. Turklāt 90% apkalpojošā personāla saprot krievu valodu un mentalitāti,” skaidro Peters.
Pagājušā gadā šādu lidmašīnu Rīgā nebija vispār, bet drīzumā jau varētu runāt par vairākiem simtiem.
Šāda biznesa attīstībai svarīga ir infrastruktūra. Tehniku, kura maksā desmitiem miljonu, neviens nav ieinteresēts turēt zem klajas debess. Nepieciešams attīstīt infrastruktūru, tāpēc pašlaik tiek būvēts angārs privāto lidmašīnu apkalpošanai un glabāšanai.
Peters uzsver, ka šis pakalpojums neapšaubāmi ir ļoti izdevīgs lidostai, jo tiek saņemta maksa par stāvvietu, par nolaišanos, pacelšanos un tas pozitīvi ietekmē arī lidostas tēlu.