Svētdiena, 21. decembris
Toms, Tomass, Saulcerīte
weather-icon
+3° C, vējš 0.89 m/s, Z vēja virziens

Saistībā ar koronavīrusa izraisītās slimības COVID–19 izplatīšanos PTAC informē ceļotājus par viņu tiesībām

Saistībā ar koronavīrusa izraisītās slimības COVID–19 izplatīšanos Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) informē ceļotājus par viņu tiesībām.


Ja ceļotājs pie
tūrisma operatora vai tūrisma aģenta ir iegādājies komplekso
tūrisma pakalpojumu (piemēram, lidojums + viesnīca)

Ja tūrisma
operators atceļ plānoto ceļojumu, ceļotājam ir tiesības saņemt
atpakaļ visas iemaksātās avansa summas par ceļojumu.

Ja ceļotājs atsakās
doties ceļojumā un pats izbeidz kompleksā tūrisma pakalpojuma
līgumu pirms ceļojuma sākuma, pamatojoties uz to, ka ceļotājam
ir bažas par došanos uz konkrēto galamērķi, šādā gadījumā
pakalpojumu sniedzējam nav pienākums atmaksāt patērētājam
iemaksātās avansa summas par ceļojumu.

Tikai tādā
gadījumā, ja ceļojuma galamērķī vai tiešā tā tuvumā ir
izveidojušies nenovēršami un ārkārtas apstākļi, kas būtiski
ietekmē kompleksā tūrisma pakalpojuma sniegšanu vai kas būtiski
ietekmē pasažieru pārvadāšanu uz galamērķi (izsludināta
ārkārtas situācija, t.sk. noteikta karantīna), ceļotājam ir
tiesības atteikties doties ceļojumā. Šādā situācijā ceļotājam
ir tiesības nemaksāt līguma izbeigšanas maksu un saņemt atpakaļ
no tūrisma pakalpojuma sniedzēja visas iemaksātās avansa summas
par ceļojumu, bet nav tiesību saņemt papildu kompensāciju.

Tā kā katrs
gadījums ir vērtējams individuāli, ceļotājam neskaidrību
gadījumā vispirms ir jāvēršas pie konkrētā tūrisma
pakalpojuma sniedzēja.

Ja ceļojuma laikā
nenovēršamu un ārkārtas apstākļu dēļ nav iespējams
nodrošināt ceļotāja atgriešanos, kā paredzēts kompleksā
tūrisma pakalpojuma līgumā, tūrisma operators nodrošina ceļotāju
izmitināšanu uz laikposmu, kas nepārsniedz trīs naktis vienam
ceļotājam un sedz izmaksas par nepieciešamo izmitināšanu.
Izmitināšanas izmaksas par atlikušajām naktīm, ja nepieciešams,
sedz ceļotājs.

Ja ceļotājs pie
tūrisma pakalpojuma sniedzēja vai individuāli ir iegādājies
atsevišķu pakalpojumu, piemēram, iegādājies tikai aviobiļeti
vai tikai rezervējis naktsmītni

Ja tiešais pakalpojuma sniedzējs
(piemēram, aviokompānija vai viesnīca) atceļ plānoto reisu vai
rezervāciju naktsmītnē, ceļotājam ir tiesības saņemt atpakaļ
par pakalpojumu iemaksāto naudu.

Ja ceļotājs pats
atsakās saņemt atsevišķu tūrisma pakalpojumu, tad ceļotājam
jārēķinās ar zaudējumiem (ar to, ka iemaksātas naudas summas
par nenotikušo pakalpojumu netiks atmaksātas), ja vien pakalpojuma
sniegšanas noteikumos nav norādīts pretējais (piemēram, ir
iegādātas aviobiļetes, kuras var mainīt). Nepieciešamības
gadījumā ceļotājs var vērsties pie attiecīgā tūrisma
pakalpojumu sniedzēja.

PTAC aicina ceļotājus
un tūrisma pakalpojuma sniedzējus katru gadījumu izvērtēt
atsevišķi, ņemot vērā konkrētos apstākļus, kā arī sekot
līdzi aktuālajai informācijai, kas tiek publicēta atbildīgo
iestāžu tīmekļvietnēs:

  • Ārlietu ministrijas tīmekļvietnē
    https://www.mfa.gov.lv/aktualitates;

  • Ārlietu ministrijas Konsulārā
    departamenta Facebook kontam https://www.facebook.com/celodrosi;

  • Veselības
    ministrijas tīmekļvietnē http://www.vm.gov.lv/lv/aktualitates/;

  • Slimību
    profilakses un kontroles centra tīmekļvietnē
    https://www.spkc.gov.lv/lv/aktualitates.

Vēršam uzmanību,
ka Ārlietu ministrijas mājaslapā publicētajiem ceļojumu
brīdinājumiem ir rekomendējošs raksturs. Ārkārtas situācija,
t.sk. noteikta karantīna, ir apstiprināma tikai ar vietējas varas
iestāžu lēmumiem, attiecīgajā galamērķī.

Papildus norādām,
ka informācija par avioreisiem ir meklējama arī attiecīgās
aviokompānijas tīmekļvietnē. Tāpat papildu informācija ir
pieejama arī attiecīgo ārvalstu valsts un pašvaldību
tīmekļvietnēs.

Ja ceļotājs ir
iegādājies ceļojuma apdrošināšanu

Ņemot vērā Latvijas Apdrošinātāju asociācijas ieteikumus,
aicinām ceļotājus konsultēties ar katru konkrēto apdrošināšanas
kompāniju, kādus riskus tā sedz, t.sk. saistībā ar koronavīrusu
(COVID–19), kā arī noskaidrot, vai tiek segta ceļojuma
atcelšana, pārtraukšana un citas izmaiņas. Vēršam uzmanību, ka
epidēmija un pandēmija lielākajai daļai apdrošinātāju ir
iekļauta izņēmumos kā nepārvaramas varas (Force majeure)
apstāklis, kā rezultātā radušos zaudējumus apdrošinātājs
nesedz. Taču, kamēr konkrētajā teritorijā nav izsludināta
epidēmija, apdrošinātājs medicīniskos izdevumus segs. Tāpat
ceļotājiem jāņem vērā, ka citus riskus, kuru iestāšanās nav
cēloņsakarīgi saistīta ar koronavīrusu (vai citu epidēmiju)
polise segs – piemēram, ja ceļotājs lauž kāju, pazaudē
bagāžu, dokumentus, vai reiss tiek atcelts citu apstākļu dēļ,
atlīdzību varēs saņemt.

Papildu informācija
par precēm

Vienlaikus PTAC aicina patērētājus
“neuzķerties” uz maldinošiem dažādu preču (piemēram, mutes
aizsargmaska) piedāvājumiem, kuriem tiek piedēvēta ārstnieciska
vai profilaktiska iedarbība attiecībā uz koronavīrusa izraisīto
slimību COVID–19. Piedāvātās preces var nebūt ne individuālie
aizsardzības līdzekļi, ne medicīnas preces un nenodrošina
piedāvājumos minēto iedarbību. Tāpat vēršam uzmanību, ka pat
pārbaudīti un prasībām atbilstoši individuālie aizsardzības
līdzekļi respiratori – negarantē aizsardzību pret šo vīrusu.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.