Indeksējot izmaksas saskaņā ar statistiku, Dienvidu tilta 2.kārta maksās par septiņiem miljoniem latu mazāk. Vēl četrus miljonus latu kā pievienotās vērtības nodokļa (PVN) palielināšanas izmaksas par 3% jau iepriekš solīja maksāt Dienvidu tilta būvnieki.
Četru miljonu latu starpība radusies tāpēc, ka pērnā gada sākumā no 18% uz 21% tika
paaugstināta PVN likme. Teorētiski tas būtu jāsedz Rīgas domei, tomēr pērnā gada beigās
būvnieki piekrita šo summu valsts budžetā samaksāt paši.
Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka 2009.gadā transporta būvju objektiem deflācijas koeficients bija 12,1% – attiecinot to uz Dienvidu tilta izmaksām, samazinājums naudas izteiksmē par pagājušo gadu ir septiņi miljoni latu.
Jau ziņots, ka kopējais būvizmaksu kritums Latvijā pērn bija vidēji par 10,9%. Ja būvniecības iz-
maksu kritums turpināsies arī šogad, tilta 2.kārta kļūs vēl lētāka.