Rīga, 14.maijs, LETA. Skandināvijas aviokompānija “SAS Scandinavian Airlines” (SAS) sadarbībā ar Kopenhāgenas lidostu iecerējusi ieviest jaunu tehnoloģisku risinājumu, lai novērstu iespējamo pasažieru aizkavēšanos uz noteiktu reisu, aģentūru LETA informēja SAS.
Reģistrācijas laikā kopā ar biļeti tiks izsniegs mikročips, kas ļaus noteikt precīzu vietu lidostas teritorijā, kurā pasažieris atrodas. Šāda ideja radās, jo bieži vien novēlota lidmašīnas pacelšanās saistīta ar to, ka pasažieri kavē reisus. Tas rada nepatīkamus brīžus ne tikai lidostas darbiniekiem, bet arī pārējiem pasažieriem. Pasažieri lielākoties kavē tādēļ, ka zaudē laika izjūtu, pavadot laiku bāros vai arī kaislīgi iepērkoties. Daļa pasažieru laikus neiziet drošības pārbaudes.
Tuvojoties iekāpšanas laikam, ar mikročipa palīdzību tiks apzinātas pasažieru atrašanās vietas lidostā. Ja tiks konstatēts, ka pasažieris ir aizklīdis tālu prom no iekāpšanas vietas, viņš saņems īsziņu vai zvanu uz mobilo telefonu. Atgādinājums par iekāpšanu lidmašīnā tiek paziņots arī caur skaļruņiem tieši tajā lidostas daļā, kurā atrodas kavētājs.
SAS ir pārliecināts, ka mikročipa ieviešana uzlabos pasažieriem sniegto servisu, jo nodrošinās mierīgāku ceļojuma uzsākšanu.
Jaunās tehnoloģijas pirmie testi Kopenhāgenas lidostā ir notikuši veiksmīgi, un testēšana turpinās.