Svētdiena, 21. decembris
Toms, Tomass, Saulcerīte
weather-icon
+5° C, vējš 1.79 m/s, R-ZR vēja virziens

SIA “Jahonts” vērsies Ekonomikas ministrijā par, iespējams, neētisku PTAC rīcību

“Strīda
rezultāts starp SIA “Jahonts” un kādu pircēju diemžēl
beidzies ne tikai ar uzņēmuma iekļaušanu Patērētāju tiesību
aizsardzības centra (PTAC) izveidotā “melnajā sarakstā”, bet
arī publisku kaunināšanu un telefoniskiem draudiem “skandālu”
izvērst starptautiskā mērogā”, norāda
SIA “Jahonts” valdes priekšsēdētājs Vjačeslavs Karjukovs,
kurš vērsies Ekonomikas ministrijā, rosinot diskusiju par PTAC un
to pārstāvošās Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības
asociācijas rīcības ētiskumu un uzņēmuma iekļaušanas “melnajā
sarakstā” pamatotību.
Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija, kura,
rīkojoties PTAC uzdevumā, ir izplatījusi informāciju par SIA
“Jahonts” nonākšanu PTAC “melnajā sarakstā” par to, ka
uzņēmums nav izpildījis ieteikuma rakstura lēmumu atmaksāt
klientei naudas summu iegādātās preces vērtībā.

Vjačeslavs Karjukovs:
Atzīstu,
ka mums ir bijusi strīda situācija ar klienti par iegādāta
gredzena bojājumu. Esam piedāvājuši klientei gan dāvanu karti
produkta vērtībā (400 EUR), gan arī veikt gredzena labošanu.
Diemžēl kliente no mūsu piedāvājumiem atteicās, pieprasot
atgriezt naudu. Piekritām tam ar nosacījumu, ka vispirms jāveic
neatkarīga ekspertīze gredzenam, lai pārliecinātos, ka šis nav
mehānisks bojājums, kas radies klientei gredzenu neuzmanīgi
lietojot
.
Diemžēl
pircēja no šīs ekspertīzes ir atteikusies, kā rezultātā strīda
risināšanā nonācām strupceļā.”

Neskatoties uz to, ka strīda objektam ar klienti nav veikta
neatkarīga ekspertīze, kas noteiktu patieso bojājuma rašanās
iemeslu un ļautu PTAC izdarīt objektīvu slēdzienu, pirms
vairākiem mēnešiem SIA “Jahonts” ir iekļauts PTAC “melnajā
sarakstā”.

Kliente
ar sūdzību bija vērsusies PTAC un tā neatkarīga komisija pieņēma
ieteikuma
rakstura lēmumu uzņēmumam
atgriezt klientei naudu preces vērtībā. Ņemot vērā, ka šim
lēmumam ir ieteikuma raksturs un uzņēmums tam nepiekrīt, – nauda
klientei netika atgriezta, atkārtoti lūdzot veikt neatkarīgu
ekspertīzi. Tā rezultātā SIA “Jahonts” tika iekļauts PTAC
“melnajā sarakstā”, kur saskaņā ar informāciju PTAC mājas
lapā “tiekot
publiskoti “negodprātīgi” uzņēmumi”.

V. Karjukovs:
Mani patiesi pārsteidz šāda
saraksta izveide valsts institūcijas mājas lapā, iekļaujot un par
negodprātīgiem definējot uzņēmumus bez tiesas lēmuma,
pamatojoties tikai uz ieteikuma rakstura lēmumu.

Turklāt uzņēmumu var “dzēst” no šī saraksta tikai saskaņā
ar tiesas lēmumu. Tiesiskā valstī vajadzētu būt pretēji.

Taču vēl nepatīkamāku nospiedumu ir atstājusi
Latvijas
Patērētāju interešu aizstāvības asociācijas rīcība, kuras
pārstāvis, rīkojoties PTAC uzdevumā, mums ir zvanījis un
draudējis uzņēmumu “kārt pie publiska kaunu staba” ne tikai
Latvijas, bet starptautiskā līmenī, ja mēs šo lēmumu
neizpildīsim
.”

Diemžēl arī PTAC pārstāve telefonsarunā uzņēmumam atzina,
ka vienīgais veids kā panākt, lai uzņēmumi “labprātīgi”
izpildītu komisijas ieteikuma rakstura lēmumu, esot “izdarīt
publisku spiedienu”. Atzīstot, ka šī gan neesot pirmā reize,
kad “asociācija esot rīkojusies pārāk agresīvi”.

Karjukovs
atzīmē, ka katram uzņēmumam, īpaši tiem, kas strādā
tirdzniecības un/vai ražošanas nozarēs, regulāri ir jārisina
dažādas problēmsituācijas ar saviem klientiem.
“Ik mēnesi mūsu uzņēmuma veikalos tiek iegādāti tūkstošiem
juvelierizstrādājumu vienību, taču šī viena gadījuma dēļ
PTAC burtiski grauj uzņēmuma reputāciju. Diemžēl šobrīd valsts
institūcija tērē spēkus, lai kaitētu uzņēmuma reputācijai,
kas godprātīgi Latvijā strādā jau vairāk kā 28 gadus,
nodarbina 150 Latvijas iedzīvotāju un katru gadu nodokļos valsts
budžetā iemaksā simtiem tūkstošiem eiro.“

Karjukovs uzskata, ka PTAC kā Ekonomikas ministrijas pārraudzībā
esošai valsts institūcijai nav pieļaujams izveidot, uzturēt un
iekļaut uzņēmumus “melnajā sarakstā”, pamatojoties faktiski
uz prettiesiskiem lēmumiem. Rezultātā šādā sarakstā var iekļūt
ikviens Latvijas uzņēmējs, tā būtiski graujot godprātīgu
uzņēmumu reputāciju un apdraudot to nākotnes darbību. Uzņēmējs
atzīst, ka PTAC ir nozīmīga loma patērētāju tiesību
aizsardzībā, taču jāapzinās, ka jebkura strīda izskatīšana ir
arī milzīga atbildība pret uzņēmējdarbības vidē
strādājošajiem.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.