Amatpersonas apliecina, ka vakar pieņemtais Administratīvās rajona tiesas lēmums nozīmē atļauju izdarīt otru lielāko pasūtījumu Latvijas Republikas vēsturē. Piecus gadus ilgā vilcienu pasūtīšanas, t.i., nepasūtīšanas vēsture atspoguļojas arī vakar pieņemtajā tiesas lēmumā.
Tiesa noraidīja Šveices uzņēmuma Stadler Bussnang AG (Stadler) lūgumu apturēt Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmuma darbību līdz brīdim, kamēr tiesā pēc būtības nebūs izskatīta Stadler sūdzība par IUB lēmuma pamatotību.
Turpinot konkursa tradīcijas, tagad atliktu gaidīt desmit dienas līdz lēmuma spēkā stāšanās termiņam, ja Stadler lēmumu nepārsūdz, un vēl vairākus gadus, ja pārsūdz. Pēc tam sāktos lietas izskatīšana pēc būtības atkal gadu garumā.
Arī tā varēja saprast otrdien pieņemto valdības lēmumu slēgt vai neslēgt līgumu ar konkursā uzvarējušo Spānijas kompāniju Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) atkarībā no Administratīvās rajona tiesas lēmuma. Tomēr šoreiz valdība lēmusi, ka ar tiesas lēmumu pietiek, lai līgumu noslēgtu visdrīzākajā laikā.
Tā valdības lēmumu, kura teksts vakar vēl tikai tika gatavots apstiprināšanai, atreferēja Ministru prezidenta preses pārstāvis Mārtiņš Panke un satiksmes ministra Aivja Roņa biroja vadītājs Aivis Freidenfelds.