Ārkārtējās situācijas laikā Valsts bērnu tiesību
aizsardzības inspekcija īpaši aicina bērnus un vecākus izmantot
Bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa 116111 piedāvāto bezmaksas
psiholoģisko palīdzību, kas ir pieejama visu diennakti. Krīzes
laikā, kad izjaukts ierastais dzīves ritms un jāievēro dažādi
ierobežojumi, daudzi izjūt spriedzi. Lai izvairītos no tās sekām,
psihologa konsultācija ir viena no efektīvākajām metodēm.
“No
12. marta Uzticības
tālruņa konsultanti snieguši jau 322 psiholoģiskās
konsultācijas. Kopš ārkārtējās situācijas ieviešanas ir
jūtamas izmaiņas Uzticības tālrunī apkalpoto ziņojumu tēmās”,
atzīst inspekcijas Ģimeņu ar bērniem atbalsta departamenta
direktore Amanda Vēja. Aktuālākās tēmas bērnu auditorijā
pašlaik ir saistītas ar bailēm no Covid
19
un iespējām sevi pasargāt no saslimšanas, pulcēšanās
ierobežojumiem un aizliegumu doties ārā, kā dēļ nereti rodas
konflikti ar vecākiem.
Tā
kā bērni pavada vairāk laika onlaina vidē, tiek saņemtas ziņas
arī par interneta drošības pārkāpumiem. Aktualizējušās arī
tēmas par dažādām veselības problēmām, tostarp nomāktību un
depresiju. Bērni bažās arī par speciālistu pieejamību un sūdzas
par garlaicību un problēmām kvalitatīvi pavadīt brīvo laiku.
“Arvien biežāk bērni ne tikai izvēlas zvanīt, bet raksta arī
e-konsultācijas un vēršas pēc palīdzības čatā”, saka A.
Vēja.
Savukārt
vecāki biežāk konsultējas jautājumos par bērnu atkarībām un
veselības problēmām, interesējas par bērna saskarsmes
jautājumiem šķirtās attiecībās un vaicā par dažādām bērnu
disciplinēšanas metodēm. Tāpat kā pirmskrīzes laikā, Uzticības
tālruņa konsultanti saņem arī zvanus par bērnu tiesību
pārkāpumiem ģimenēs (nerūpēšanās par bērniem, alkohola
problēmas vecākiem utt.). Pēdējā laikā gan vecāku, gan bērnu
auditorijas interesē arī attālinātās mācīšanās problemātika.
Atgādinām,
ka saziņai ar Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekciju, lai
ziņotu par iespējamiem bērnu tiesību pārkāpumiem vai arī
saņemtu psiholoģisko palīdzību un atbalstu:
– lūdzam
izmantot iestādes centrālo tālruņa numuru 67 359 128;
– saziņai
elektroniski: pasts@bti.gov.lv
– www.latvija.lv (iesniegums
iestādei)
– e-adrese:
_DEFAULT@90002056949
Bērnu
un pusaudžu uzticības tālrunis 116111 turpina darbu diennakts
režīmā.
Tiešsaistes
konsultācijas
jeb čats darbojas darbdienās no plkst. 12:00 – 20:00, tas ir
bezmaksas un anonīms (meklē čata lodziņu iestādes
mājaslapas www.bti.gov.lv labajā
apakšējā stūrī).
Palīdzību
un atbalstu iespējams saņemt arī no Valsts bērnu tiesību
aizsardzības inspekcijas Konsultatīvās nodaļas.
Turpmāk
Konsultatīvās nodaļas vadība, saņemot pirmo informāciju par
radušos problēmsituāciju, atbilstoši problēmas aktualitātei
novirzīs vecākus vai bērna likumiskos pārstāvjus pie kāda no
nodaļas speciālistiem, kas izvērtēs konkrēto situāciju un
sniegs nepieciešamās rekomendācijas tās tālākai risināšanai.
Lai
saņemtu
attālinātu atbalstu, darba dienās no 9.00 līdz 15.00 var zvanīt
Konsultatīvās nodaļas vadītājai Ingai Gulbei, mob. 26808563, vai
sūtīt ziņu inga.gulbe@bti.gov.lv.